De datadiefstal bij het Amerikaanse marketingbedrijf Epsilon kost mogelijk 4 miljard dollar, daarnaast zijn er veel meer bedrijven slachtoffer geworden dan in eerste instantie aangenomen. Onlangs kondigde Epsilon aan dat aanvallers de gegevens van miljoenen consumenten hadden gestolen. Het marketingbedrijf verzorgt campagnes voor andere bedrijven, die vervolgens hun klantenbestanden aan Epsilon overhandigen.
Het marketingbedrijf zei dat vijftig klanten getroffen waren, twee procent van het totale klantenbestand. Volgens onderzoek van CyberFactors gaat het om 75 bedrijven, oftewel drie procent van alle klanten. De totale kosten voor de getroffen bedrijven lopen in de honderden miljoenen dollars.
Wordt er gekeken naar alle gemaakte kosten, waaronder audits, boetes, aansprakelijkheid en verlies van zaken, dan noemt CyberFactors zelfs een bedrag van vier miljard dollar. De helft van alle kosten vinden in het eerste jaar plaats, gevolgd door 42% in het tweede jaar en de rest in het derde jaar.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.