image

OPTA ontvangt 110.000 spamklachten

woensdag 1 juni 2011, 10:24 door Redactie, 3 reacties

De OPTA heeft sinds mei 2004 110.000 klachten over spam van Nederlandse internetgebruikers ontvangen. Sinds mei 2004 geldt het verbod op spam aan consumenten. Op 1 oktober 2009 werd het spamverbod uitgebreid en zijn alle consumenten en bedrijven tegen spamberichten beschermd.

Van de 110.000 via spamklacht.nl ontvangen klachten, gingen er 8.790 over sms-spam en 4.645 over faxspam. Naar aanleiding van alle klachten heeft OPTA zes dwangsommen opgelegd en twintig boetes uitgedeeld, met een totale waarde van bijna 1,9 miljoen euro.

Reacties (3)
01-06-2011, 10:52 door Anoniem
hoeveel belasting geld kost die hele toko?

1.9 miljoen lijkt me zeer onvoldoende om 7 jaar lang 110.000 spamklachten te verwerken en uberhaupt al de advocaten in te huren om de dwangsommen te schrijven.

En om nu te zeggen dat ik minder spam heb? ;)
01-06-2011, 11:17 door SirDice
Toevallig net weer eentje aangemeld. Ik krijg de laatste tijd ineens e-mails die claimen dat ik een BMW gewonnen zou hebben. E-mail is volledig in het Nederlands maar wordt verstuurd vanuit een Frans reclamebureau.
02-06-2011, 01:20 door Anoniem
Door SirDice: Toevallig net weer eentje aangemeld. Ik krijg de laatste tijd ineens e-mails die claimen dat ik een BMW gewonnen zou hebben. E-mail is volledig in het Nederlands maar wordt verstuurd vanuit een Frans reclamebureau.

die Fransen snappen in ieder geval nu zelf ook dat men voor een renault of peugot niet meer warm loopt

mvg B|T
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.