Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Gehackt door Ziggo??!?

20-10-2011, 15:26 door stuffy, 16 reacties
Hallo collega's/Security.nl lezers,

heb me een tijdje terug aangemeld bij Ziggo, voor een TV abbo. En natuurlijk wilde ik mijn rekeningen in kunnen zien, en daarvor heb je een "mijn Ziggo" account nodig. Na 5x geprobeert te hebben, mij aan te melden, en het nog steeds niet was gelukt, heb ik de servicedesk gemaild.

Heb uitgelegd dat ik alleen een Linux systeem heb, en de aanmelding niet lukte. Zij raden mij aan, bij de buren of op het werk, mijn account te aktiveren. Nou leek me dat geen goed idee. stel er gebeurd wat, en dan heb ik het systeem van de buren verkloot. Heb daarom maar windows naast mijn linux systeem geinstalleerd. Heb in windows geboot, nadat ik alle drivers en wat ik nog meer nodig had, oa anti-virus, en nog meer dingen. Niks aan de hand. alles draaide goed.

Goed, na daarmee een aantal uurtjes zoet mee te zijn geweest, ben ik naar de Ziggo site gegaan. heb een account aangemaakt, geactiveert, alles kids and dandy zou je zeggen.

En nou komt het: Ndat ik ALLEEN met ziggo bezig ben geweest, wil heel mijn windows niet meer! Administratie account ligt eruit, sommige HD Drives bestaan ineens niet meer, ik kan helemaal niks meer doen!


Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Kan ik Ziggo verantwoordelijk houden voor wat gebeurd is?
Kan ik een klacht indienen?

Ik ga zowiezo weg bij Ziggo! grote puinhoop maken ze ervan....
Reacties (16)
20-10-2011, 15:31 door SirDice
Door stuffy: En nou komt het: Ndat ik ALLEEN met ziggo bezig ben geweest, wil heel mijn windows niet meer! Administratie account ligt eruit, sommige HD Drives bestaan ineens niet meer, ik kan helemaal niks meer doen!
Ockham's Scheermes zegt dat het waarschijnlijker is dat je een hardware probleem hebt.

Kan ik Ziggo verantwoordelijk houden voor wat gebeurd is?
Dan zul je toch echt aan moeten kunnen tonen dat het door Ziggo's toedoen gebeurd is. Iets wat ik niet heel erg aannemelijk vind.
20-10-2011, 19:19 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
20-10-2011, 20:15 door Anoniem
In mijn ervaring werkt het aanmelden voor/activeren van een MijnZiggo-account prima onder Linux.

Los daarvan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat je huidige computerproblemen iets met Ziggo te maken hebben.
20-10-2011, 20:46 door eLMo
Ik ga zowiezo weg bij Ziggo! grote puinhoop maken ze ervan....
Jouw zogenaamde "problemen" en Ziggo hebben helemaal niks met elkaar te maken. De oorzaak ervoor ligt niet bij Ziggo, maar eerder bij een (totaal) onervaren Windows gebruiker. Uit wat je schrijft kan ik al opmaken dat je helemaal niet zo goed weet wat je aan het doen bent en hoe één en ander nou precies werkt.

En ik zou ook niet meteen met termen als "gehackt" gaan gooien. Dit onderstreept namelijk alleen maar het bovenstaande.
20-10-2011, 22:37 door cjkos
Wat ik niet snap is waarom je je XP niet voor 1 keer gebruikte.


op 11-02-2011, 07:26 schreef stuffy namelijk:

"Hoofdsystemen draaien allemaal op SuSE 11.X, heb nog een duall-boot met XP, voor de games, die absoluut never-nooit het netwerk op komt."

Bron:
https://secure.security.nl/artikel/36075/1/Met_welk_OS_ben_jij_groot_geworden%3F.html

Windows stond dus al op je PC. Of was dat een andere PC?
Overigens, als je op Windows 7 in XP mode zit herkent Win XP inderdaad alleen je C: schrijf.

Verder sluit ik me aan bij eLMo.
20-10-2011, 22:57 door Anoniem
Onder Ubuntu werkt alles bij Ziggo gewoon.
21-10-2011, 09:23 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
21-10-2011, 09:52 door Anoniem
"Kan ik Ziggo verantwoordelijk houden voor wat gebeurd is? "

Op basis van een compleet voorbarige veronderstelling ? De problemen die je omschrijft kunnen niet eens het gevolg zijn van het bezoeken van de Ziggo website. Misschien is het een beter idee om uit te (laten) zoeken wat daadwerkelijk de oorzaak is van je problemen.

"Ik ga zowiezo weg bij Ziggo! grote puinhoop maken ze ervan.... "

Er is geen enkele aanwijzing dat de problemen die je omschrijft ook maar iets van doen hebben met Ziggo. Of hun service goed is, is een andere vraag, en als je wilt overstappen moet je dat natuurlijk vooral doen.
21-10-2011, 10:28 door Anoniem
IMHO: Gouden tip in dit digitale wereldje: als je frustraties hebt EN hulp zoekt, hou je frustraties dan voor je.

Simpelweg Ziggo de schuld geven helpt je niet verder.
Misschien heb je ze nog nodig... met support, overstappen e.d.

Als alleen je Windows installatie naar de knoppen is, en je Linux OS nog goed draait, wat doe je dan nog met je Windows installatie en hoeveel moeite kost het je om dit opnieuw te installeren?

Ben je gegevens kwijt geraakt of ben je gewoon ontevreden?

Bedenk even goed wat je verwachte (van je eerste post) en wat je nu wil; kom dan maar terug.

Stay cool, voor bijna alles bestaat wel een oplossing.

P.S: overstappen kun je altijd doen, dat is je goed recht.
21-10-2011, 15:30 door Rene V
Als de OP nou heel eventjes logisch nadenkt en zich afvraagt "Wat heeft Ziggo, een groot bedrijf, er bij te winnen indien zij een van hun klanten gaan hacken?"

Er is uiteraard maar 1 antwoord mogelijk op deze vraag: Helemaal niets!

Conclusie: Ziggo heeft je niet gehackt, je ben een Windows n00b. Niet erg verder hoor, maar ga dan geen onzin verkopen welke niet eens logisch is. ;-)
21-10-2011, 17:47 door Anoniem
Ik had een soortgelijk probleem door een samsung harde schijf van 750 gb...de hardware veroorzaakte hele rare problemen waaronder niet meer kunnen aanmelden verdwenen accounts ed en op het eind was die overleden...

Nieuwe 1 tb samsung gehaald en alles goed werken
22-10-2011, 20:41 door donnerd
Dit heeft totaal niets met ziggo te maken.

Ik beantwoord je vragen;
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Ben geen ziggo klant, maar kan wel melden dat ik nog nooit van deze problemen gehoord heb.

Kan ik Ziggo verantwoordelijk houden voor wat gebeurd is?
Nee, dat is onmogelijk.
Jij bent zelf volledig verantwoordelijk voor wat er gebeurd met je eigen computer.
Ziggo kan niet kijken in je computer en heeft ook niets met je computer te maken.

Kan ik een klacht indienen?
Nee, simpelweg omdat het onder je eigen verantwoordelijkheid valt.
Je hebt zelf blijkbaar fouten gemaakt.
23-10-2011, 11:00 door Anoniem
"Conclusie: Ziggo heeft je niet gehackt, je ben een Windows n00b."

Vermoeiend dat sommigen hier altijd een denigrerende toon aanslaan. Je conclusie klopt volledig, maar je n00b opmerking is een beetje overbodig....
24-10-2011, 07:36 door Rene V
Door Anoniem: "Conclusie: Ziggo heeft je niet gehackt, je ben een Windows n00b."

Vermoeiend dat sommigen hier altijd een denigrerende toon aanslaan. Je conclusie klopt volledig, maar je n00b opmerking is een beetje overbodig....

Hmm.. ook al is het waar?

Je gaat verder voorbij aan het feit dat ik ook zeg "Niet erg verder hoor" en het feit dat ik de gehele zin afsluit met een ;-)
Wat pas vermoeiend is, is dat sommige mensen al een oordeel klaar lijken te hebben omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.
24-10-2011, 11:21 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
24-10-2011, 13:52 door Anoniem
Sowieso is het onzin dat je windows nodig hebt om de van Ziggo site te kunnen benaderen.
Ik neem aan dat Ziggo nog meer Linux klanten heeft. Als je had gebeld ipv een email sturen dan was je er zeker wel uitgekomen.

Daarnaast heb je Linux draaien dus waarom installeer je Xen dan niet dan had je al deze "problemen" niet gehad.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.