Het lijkt de laatste tijd steeds meer weer voor te komen, het phishen naar bank- of kaart-gegevens.
De jongens van de ABN-AMRO blijven mij ook steeds weer uitnodigen voor een onderzoek.
Duidelijk dat de Nederlander de doelgroep is, want je kunt een gratis bol.com cadeaubon winnen ;)
Oh en het is mij door ABN-AMRO verzekerd dat die mailing, die al maanden bezig is, niet van hun afkomstig is.
Dat is toch al minder makkelijk van echt te onderscheiden, puur gelet op het taalgebruik:
Geachte mevrouw, heer,
U ontvangt deze e-mail, omdat u lid bent van het klantenpanel van ABN AMRO. Wij waarderen uw deelname aan dit panel en willen u daarvoor dan ook hartelijk danken. Met uw feedback zijn wij in staat onze dienstverlening beter te laten aansluiten op uw wensen.
Nieuwe vormgeving
Allereerst willen wij u er graag op attent maken dat de onderzoeken van ABN AMRO in een geheel nieuwe vormgeving worden afgenomen. De `verder` button vindt u tegenwoordig rechts onderaan het scherm.
Deelname onderzoek
Hierbij nodigen wij u uit voor deelname aan een nieuw klantpanelonderzoek. Wij willen graag een aantal vragen stellen over onze voorwaarden.
Met een volledig ingevulde vragenlijst maakt u kans op een waardebon van bol.com. Wilt u meewerken aan dit onderzoek? Vul dan nu de vragenlijst in. U kunt de vragenlijst invullen tot en met woensdag 16 november 2011. Klik op de link om naar de vragenlijst te gaan.
Klik hier om direct deel te nemen
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO
Deze mail is verstuurd via de MWM2 onderzoeksapplicatie. Berichten die naar de afzender van dit bericht verstuurd worden, worden niet gelezen en automatisch verwijderd. Wilt u zich uitschrijven, iets vragen of heeft u een opmerking, klik dan op onderstaande link:[...]
Daar kunnen de phishers achter de ING- , Rabo- en diverse creditcard mailtjes nog wat van leren ;)