Door Just4u: Door Peter V: Verbindingsproblemen kun je (Windows-7):
1. Oplossen door de Router te herstarten (alleen de stekker eruit halen voor 10 seconden. Daarna stekker er weer in), en/of
2. Oplossen via Configuratiescherm, Netwerkcentrum, klik op de koppeling (draadloze) netwerkverbindingen, Je krijgt nu een dialoogvenster te zien (titel: Status (draadloze) netwerkverbinding), rechts onderaan zie je een knop "problemen vaststellen". Klik hierop en laat de tool je netwerkverbindingen controleren en repareren (na eerst Router herstart)
Dan zou het probleem verholpen moeten zijn.
Pingen lukt en er is verbinding met de smtp server, wat heeft het dan voor nut om de router te herstarten?
Geen grote kans dat de router het probleem is, maar bedenk dat NAT stateful is.
Een corrupte NAT tabel zou nog wel een valide entry voor de SMTP server kunnen hebben, en voor de (ene ?) ping test maar niet voor nieuwe TCP sessies, bijvoorbeeld.
De OP zou er wel goed aan doen zijn mail (dwz: mailbox van de ISP, geen gmail/hotmail) te checken.
Als de ISP hem in quarantine gezet heeft zal daar de melding staan.
Idem voor helpdesk/home pagina van de ISP.