image

Hoe de oorlog tegen spam gewonnen kan worden

dinsdag 20 augustus 2002, 10:15 door Redactie, 1 reacties

Spam, er lijkt vandaag de dag geen ontkomen aan. Duidelijke cijfers ontbreken, maar volgens schattingen zijn 10 tot 50 procent van de verstuurde mailtjes spam. Hoewel het lastig is om aan spam te ontkomen zijn er een aantal strategieen die ervoor moeten zorgen dat je mailbox spamloos blijft. Bedrijven kunnen spam-filters aanbrengen in hun mail-management systemen of antispam software aanschaffen. Toch zijn deze oplossingen niet waterdicht en de beste verdediging blijkt dan ook een combinatie van software en menselijk tussenkomen te zijn. Gelukkig wordt de antispam technologie steeds beter, zodat mailtjes van rijke Nigerianen straks tot het verleden behoren. Op Business Week kun je het complete artikel lezen.

Reacties (1)
20-08-2002, 12:33 door Anoniem
volgens mij is de auteur niet helemaal op de hoogte.

BrightMail maakt gebruik van de zwarte lijsten (false nega & false pos. zijn redelijk hoog), terwijl Messagelabs ook heuristics gebruikt met 600+ detection rules. De kwaliteit ligt zeer hoog, echter blijft er vooralsnog een grijs-gebied. Hun detectie is 97%.

Volgens mij de enige manier om ook newsletters, opt-in, false nega detections alsnog door te laten

Cus
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.