Albert Heijn gaat miljoenen klanten van persoonlijke aanbiedingen voorzien, via de gegevens die het afgelopen jaren via de bonuskaart verzamelde. Dat melden zowel het AD als Albert Heijn op de eigen websites. "Albert Heijn zet in 2012 een nieuwe stap in de persoonlijke benadering van klanten. In het voorjaar van 2012 gaat Albert Heijn een grote groep Bonuskaartgebruikers extra waarderen en bedanken met aanbiedingen op maat", zo stelt de grootgrutter.
Naast de reguliere wekelijkse bonusaanbiedingen ontvangt een grote groep bonuskaartgebruikers straks iedere vier weken persoonlijke aanbiedingen. Het voordeelprogramma heet "Mijn Bonus." Het programma omvat aanbiedingen op een aantal producten waarvan Albert Heijn op basis van Bonuskaartgegevens weet dat de klant die regelmatig koopt. Daarnaast ontvangen klanten aanbiedingen voor producten waarvan Albert Heijn verwacht dat die goed aansluiten bij de wensen van de klant.
Persoonlijk
Klanten krijgen iedere vier weken een overzicht van de aanbiedingen thuisgestuurd. De aanbiedingen worden aan de Bonuskaart van de klant gekoppeld. Volgens Albert Heijn is het de eerste supermarkt die deze benadering toepast en zal het in de toekomst meer soortgelijke programma's starten. "Mijn Bonus is één van de stappen die Albert Heijn zet om in te spelen op individuele klantbehoeften."
Klanten die geen gepersonaliseerde advertenties willen, kunnen hun bonuskaart naar een anonieme kaart laten omzetten. In 2008 werd al duidelijk dat de gegevens op de bonuskaart met Justitie werden gedeeld.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.