Aanvallers hebben de webwinkel Zappos gehackt en de privégegevens van 24 miljoen klanten buitgemaakt. Volgens het bedrijf, dat eigendom van internetgigant Amazon is, zijn er geen volledige creditcardnummers gestolen. Wel zijn de aanvallers er mogelijk met namen, e-mailadressen, telefoonnummers, adresgegevens, de laatste vier cijfers van de creditcard en versleutelde wachtwoorden vandoor gegaan. Uit voorzorg besloot Zappos de wachtwoorden van alle klanten te resetten. Ook gaat het vandaag alle klanten waarschuwen.
Details
In een e-mail aan het personeel laat het bedrijf weten dat een aanvaller onlangs toegang tot het interne netwerk en systemen heeft gekregen. "Vanwege de aard van het onderzoek, is de informatie in deze e-mail wat formeler, en helaas zijn we niet in staat om meer details over de aanval vrij te geven, behalve wat er in deze e-mail staat", aldus CEO Tony Hsieh.
De website van het bedrijf is op dit moment niet toegankelijk voor landen buiten de VS. "We accepteren op dit moment geen internationaal verkeer", zo laat de site weten. Google heeft de website echter al geïndexeerd, waardoor die via de cache toch te bezoeken is.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.