image

Google gaat privégegevens combineren

woensdag 25 januari 2012, 10:32 door Redactie, 49 reacties

Google gaat het eigen privacybeleid aanpassen, zodat het gegevens van ingelogde gebruikers kan combineren. Het zal voor gebruikers niet mogelijk worden om zich voor de optie uit te schrijven. In totaal heeft Google meer dan zeventig verschillende privacydocumenten. Ongeveer zestig wil het in één privacybeleid gaan consolideren. "De grootste verandering is voor gebruikers met een Google-account. Ons nieuw privacybeleid maakt duidelijk dat als je bent ingelogd, we informatie die je voor de ene dienst gebruikt, met informatie van andere diensten mogen combineren", zegt privacydirecteur Alma Whitten. "Het komt erop neer dat we je als één gebruiker bij al onze producten beschouwen."

Veranderingen
Volgens Whitten moet dit een intuïtievere Google-ervaring opleveren. De veranderingen gaan vanaf 1 maart in, maar de zoekgigant is nu al begonnen om gebruikers via e-mail en waarschuwingen op de startpagina te waarschuwen. Whitten merkt op dat Google de persoonlijke informatie van gebruikers niet zal verkopen, of zonder toestemming zal delen, tenzij er een bevel van de rechter ligt.

"We denken dat dit nieuwe, simpelere beleid het eenvoudiger voor mensen maakt om ons privacybeleid te begrijpen, alsmede Google in staat stelt om aangeboden diensten te verbeteren."

Reacties (49)
25-01-2012, 10:36 door Anoniem
Ik krijg opeens hele pagina s ICMP pings van Google
Ze worden steeds meer evil
25-01-2012, 10:47 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
25-01-2012, 10:55 door Anoniem
Mogen wij nu, als Google tegenstanders, eindelijk eens roepen ... "told you so"
25-01-2012, 11:08 door Anoniem
Zoeken met Scroogle NL en ENG, Ixquick SSL/Startpage SSL, DuckDuckGo Encrypted en boycot alles van Google.
Ik heb Google-wereldwijd in de IP Blocklist plus Opera en Firefox op Ghostery, Google ziet geen bit van mij, en anderen ook niet.
Google (= ey-in, ef-in etc, block)
10:53:35 OPERA.EXE OUT TCP ey-in-f101.1e100.net 80 Blocked by IP Blocklist in 0 out 0
10:53:35 OPERA.EXE OUT TCP ey-in-f100.1e100.net 80 Blocked by IP Blocklist in 0 out 0
10:53:35 OPERA.EXE OUT TCP ey-in-f149.1e100.net 80 Blocked by IP Blocklist in 0 out 0
10:53:35 OPERA.EXE OUT TCP ey-in-f148.1e100.net 80 Blocked by IP Blocklist in 0 out 0
10:53:35 OPERA.EXE OUT TCP ey-in-f93.1e100.net 80 Blocked by IP Blocklist in 0 out 0
10:53:35 OPERA.EXE OUT TCP ey-in-f91.1e100.net 80 Blocked by IP Blocklist in 0 out 0
Anderen (block)
10:53:29 OPERA.EXE www.security.nl/artikel/40035/1/Google_gaat_priv%C3%A9gegevens_combineren.html?utm_source=rssfeed&utm_medium=rss&utm_campaign=rssfeed External active content Web Control Settings http://server.bittads.com/js/bitt.js
Er wordt niet ge-ad. ook niet door security.nl
25-01-2012, 11:16 door Anoniem
Hmm ik was al langer aan het overwegen om mijn Gmail account op te zeggen, het profileren van gebruikers door Google wordt mij iets teveel van het goede. Stoor me al dagelijks aan die gepersonaliseerde reclames overal. Het grappige is dat als ik een site heb bezocht, bijvoorbeeld zalando.nl, en ik tot de conclusie ben gekomen dat zij niets in het aanbod hebben wat mij boeit, ik vervolgens toch nog een hele week diezelfde suffe advertenties voorbij zie komen... dat begint mij een beetje te irriteren en vind het echt een vorm van lastering worden. Om die reden haat ik ook iedere vorm van marketing, iemand die marketing of reclame studeert is in mijn ogen gewoon een opleiding tot misleiding en oplichting aan het volgen. (zo vind ik die radioreclame van klaverblad verzekeringen wel een goeie, dat kan ik dan weer wel waarderen).

Nu weet ik ZEKER dat ik mijn Gmail account ga opheffen en wat meer afstand ga nemen van Google, misschien alvast ook maar beginnen Scroogle te gebruiken (weet iemand nog andere alternatieven).

Het blijft een eewige strijd, internet gebruikers willen zo anoniem mogelijk blijven en de bedrijvenwereld wil je overal kunnen volgen en alles over je weten.
25-01-2012, 11:26 door Anoniem
..dan start bij deze mijn startpagina met

<form name=metasearch method=POST accept-charset="UTF-8" action='http://ixquick.com/do/search' style="margin:0; padding:0;" onSubmit="javascript:document.metasearch.query.value=document.metasearch.keyword.value;" ><table border="0" cellspacing="0" cellpadding="3" bgcolor="#ffffff" ><tr><td><INPUT type=hidden name=from value=searchbox><input name=language type=hidden value=english_uk ><input type=hidden name=cat value=web><input name=query type=hidden size=32><input name=keyword type=text size=32> <input type=hidden name=cmd value="process_search"><input type=hidden name=frm value=sb> </td><td><input type=Submit value="Search"></td></tr></table> <!--LBS--><!--LBE--> </form>

http://www.zie.nl/video/algemeen/Google-schaft-opt-out-voor-gebruik-privegegevens-af/m1fz5ajfu58j

Iemand nog tips voor waardige youtube alternatieven?
25-01-2012, 11:37 door Anoniem
@sometimes
Natuurlijk worden je requests doorgestuurd naar Google. Hoe kun je anders zoeken via Google? Alleen om dat bijvoorbeeld Scroogle de requests voor jou doorstuurt krijgt Google geen IP's, sessies en andere gevoelige info van jou te zien.
25-01-2012, 11:50 door M_iky
Ok, kan iemand dan eens een goede vervanger voor de gmail geven? (= NIET hotmail)
25-01-2012, 11:57 door choi
Door sometimes:
Zoeken met Scroogle , Ixquick SSL/Startpage SSL, DuckDuckGo

Die 3 zijn Exposed als leugenaars, de data gaat alsnog naar googol, maar via een andere weg dan direct, en zo wassen ze hun handen //schoon// in de disclaimers/privacy statements.

http://www.flock-of-mockingbirds.org/birdfeeder/item.jsp?news=1


Niet erg overtuigend die onderbouwing op die website.
DuckDuckGo profileert zich als meta-zoekdienst die niet logt en geen searchbubbles gebruikt.
Wat is er mis mee als ze zelf gebruik maken van Gmail en de Amazon cloud?

En "Ixquick.com has been exposed a few years ago" zonder verdere verwijzing en/of uitleg is ook lekker helder en overtuigend
Lxquick geeft duidelijk aan dat ze gebruikmaken van de-geanonimiseerde- zoekresultaten van Google.
25-01-2012, 12:02 door Anoniem
/me closed all Google accounts.....

TheYOSH
25-01-2012, 12:07 door golem
Door M@iky: Ok, kan iemand dan eens een goede vervanger voor de gmail geven? (= NIET hotmail)

www.gmx.com
25-01-2012, 12:10 door choi
Door M@iky: Ok, kan iemand dan eens een goede vervanger voor de gmail geven? (= NIET hotmail)

Je kan natuurlijk een eigen mailserver gaan draaien, heh.
Je dient te beseffen dat je bij een gratis dienst betaald met je data.
Neem dus een betaalde dienst zoals die van DDS: http://www.dds.nl/basis/index.php
DDS bestaat al sinds het begin van het internet in Nederland en heeft een goede reputatie.
Kost haast niks en je krijgt er heel wat extra's bij z.a online opslagruimte en, voor de nostalgie en het old skool Haxx0r gevoel, een shell account.

Wil je een emaildienst met servers buiten Nederland kijk eens naar Lavabit. Zelf ben ik ook van plan daar een account te nemen (naast een DDS account). Ze hebben gratis accounts (met reclame) maar voor enkele euro's per jaar heb je een betaalde account met meer dan genoeg opslagruimte en zonder reclame: http://lavabit.com/

Lees de algemene voorwaarden/privacy policy goed door om een indruk te krijgen van de werkwijze van genoemde diensten.

Als anderen goede alternatieven hebben hoor ik het graag. Ik ben ook van plan te kappen met Google (en Yahoo/MS/enz for that matter).
25-01-2012, 12:23 door Anoniem
"Ok, kan iemand dan eens een goede vervanger voor de gmail geven? (= NIET hotmail)"

Je bedoelt een "gratis" vervanger ? Vergeet niet dat in principe je altijd een tegenprestatie moet leveren om iets "gratis" te krijgen.
25-01-2012, 12:24 door Anoniem
Hm klasse die bewustwording hier!
En ik maar denken dat ik in mn eentje ben
Zal binnekort hier posten hoe alle ipreeksen te blokkeren van G**gle
25-01-2012, 12:27 door choi
Door golem:
Door M@iky: Ok, kan iemand dan eens een goede vervanger voor de gmail geven? (= NIET hotmail)

www.gmx.com

Ik zeg het nogmaals, bij een gratis dienst ben je er zeker van dat je betaald met je data.
Nogal vrijblijvende privacy policy hebben die gasten trouwens.

GMX may request or collect personal information from online users in a variety of ways, including through online forms for ordering products and services, and other instances where users are invited to volunteer such information.

GMX may use the personally identifiable information collected by GMX to contact customers regarding products and services offered by GMX and, to the extent the user has agreed to it, by its trusted affiliates, independent contractors and business partners.

GMX may also collect information about how users access the website using a tracking ID unique to each user through the use of cookies.

Je krijgt dus een tracking cookie en ze behouden het recht om je data te delen met derden.
25-01-2012, 12:29 door Anoniem
Betekend wel, dat wij, mensen met een ruggengraat, en principes

Geen g**gle meer (bing is prima)
Geen g**gle yoeptjoep meer
Geen g**gle gmail (div zijn beter idd dds met webmail)
Geen g**gle earth
Geen g**gle chrome
Geen g**gle android
Geen g**gle etc
25-01-2012, 12:33 door Anoniem
Achter dit berichtje van security zit dus ook n google cooky bij he, beetje dubbel, slechte zaak security
OOOO wat willen ze alles graag weten
Bom op G**gle
25-01-2012, 12:42 door choi
Door sometimes:
De info bij Al deze http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_acquisitions_by_Google (ex)bedrijven is op een grote hoop in de database van de eigenaar van googol http://www.iqt.org


Het Total Information Awareness project werkt goed zo lang het volk graag luie speeltjes wil hebben...

Blijf gmail & google search gebruiken, Big Brother Loves You!!!

Hehe, je zegt het. Het verleidelijke van Google is dat hun diensten zo lekker makkelijk zijn.
Over Total Information Awareness gesproken, hier een interessante presentatie van Moxie Marlinspike (Changing threats to privacy-Defcon 2010): http://www.youtube.com/watch?v=eG0KrT6pBPk

Moxie geeft helder aan hoe de geïnteresseerde partijen (AIVD,CIA, NSA enz) hun aandacht verplaatsen naar de plekken waar data samenkomt (Google, Facebook etc). We maken het lekker gemakkelijk voor die lui natuurlijk.
25-01-2012, 12:47 door M_iky
Dank je wel choi, was inderdaad al naar het opzetten van een eigen mailserver aan het denken.
Maar dat houd dan in dat ik deze ook continue moet aan laten staan, ben ik bv enkele weken in het buitenland en er gebeurt iets met de stroom toevoer, zou ik dus ook zonder webmail zitten.

DDS lijkt me een zeer interessant alternatief, tegen betaalbare prijzen. Zal ook eerst hun privacybeleid eens doornemen.

Thanks.
25-01-2012, 12:47 door Anoniem
[quote=M@iky]
Ok, kan iemand dan eens een goede vervanger voor de gmail geven? (= NIET hotmail)
[/quote]
Alle gratis emailprofiders analyseren en verhandelen de inhoud van jouw private email correspondenties.
Je bent geen klant van gratis diensten maar het product.

Zelfs betaalde profiders zijn bewaarplichtig, ik meen een half jaar.
De enige waardige alternatieven zijn dus alternatieven die je zelf draait.
Mijn advies, koop 1 van de routers uit de rechter tabel bovenaan,
http://wiki.openwrt.org/toh/start
en installeer er openwrt op met een email server zoals http://www.xmailserver.org/

je kunt ook een email server op je pc installeren, maar uiteindelijk is dat toch minder handig dan in je router.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/List_of_mail_servers
25-01-2012, 12:47 door M_iky
2x gepost
25-01-2012, 12:57 door Anoniem
Door M@iky: Dank je wel choi, was inderdaad al naar het opzetten van een eigen mailserver aan het denken.
Maar dat houd dan in dat ik deze ook continue moet aan laten staan, ben ik bv enkele weken in het buitenland en er gebeurt iets met de stroom toevoer, zou ik dus ook zonder webmail zitten.

DDS lijkt me een zeer interessant alternatief, tegen betaalbare prijzen. Zal ook eerst hun privacybeleid eens doornemen.

Thanks.


Voor een paar euro huur je bij strato al een virtuele server
25-01-2012, 13:21 door cjkos
Door M@iky: Ok, kan iemand dan eens een goede vervanger voor de gmail geven? (= NIET hotmail)

Live.com mail dan? Hotmail bestaat officieel niet meer.
25-01-2012, 13:30 door golem
Door choi:
Door golem:
Door M@iky: Ok, kan iemand dan eens een goede vervanger voor de gmail geven? (= NIET hotmail)

www.gmx.com

Ik zeg het nogmaals, bij een gratis dienst ben je er zeker van dat je betaald met je data.
Nogal vrijblijvende privacy policy hebben die gasten trouwens.

GMX may request or collect personal information from online users in a variety of ways, including through online forms for ordering products and services, and other instances where users are invited to volunteer such information.

GMX may use the personally identifiable information collected by GMX to contact customers regarding products and services offered by GMX and, to the extent the user has agreed to it, by its trusted affiliates, independent contractors and business partners.

GMX may also collect information about how users access the website using a tracking ID unique to each user through the use of cookies.

Je krijgt dus een tracking cookie en ze behouden het recht om je data te delen met derden.

Tuurlijk, niets is gratis. Maar als je je mail weghaalt bij gmail wordt het al een stuk moeilijker voor Google
om al die data bij elkaar te voegen.
Overigens gebruik ik niet de web-interface, maar via IMAP.
Geen cookie. :)
Daardoor ook geen last van online forms.
25-01-2012, 13:32 door Anoniem
"If you're not paying for something, you're not the customer; you're the product being sold."

"There's no such thing as a free lunch"

Of, in goed Nederlands: "Voor niets gaat de zon op."
25-01-2012, 13:40 door Anoniem
als ik vandaag mijn gmail opzeg wordt dat ook mijn verleden gewist of kunnen ze dat nog steeds gebruiken?
25-01-2012, 13:44 door [Account Verwijderd]
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Internet-Media/article/detail/3137740/2012/01/25/EU-burger-heeft-recht-om-persoonlijke-informatie-internet-te-laten-wissen.dhtml

Door VK: Europese burgers krijgen het recht om persoonlijke informatie van het internet te laten verwijderen. Dat wil Europees Commissaris Viviane Reding (Grondrechten).
Zij presenteerde vandaag haar plannen om de persoonsgegevens van burgers beter te beschermen. Internetgebruikers kunnen voortaan bijvoorbeeld uitdagende foto's op een socialenetwerksite laten wissen.

Reding spreekt over het 'recht om te worden vergeten.' Persoonlijke gegevens zijn van de persoon, stelt de commissaris. Alleen bij een gegronde reden om ze te bewaren, zouden ze niet mogen worden verwijderd.

Het plan maakt deel uit van een ingrijpende aanpassing van de Europese wetgeving over gegevensbescherming uit 1995. Brussel acht wijzigingen nodig gezien de nieuwe communicatietechnologieën en de mondialisering. De manier waarop gegevens worden verzameld, geraadpleegd en gebruikt is de afgelopen jaren enorm veranderd.

De hervorming moet niet alleen leiden tot een betere bescherming van de persoonsgegevens van burgers op internet, maar ook de digitale economie stimuleren. Mensen zullen meer vertrouwen krijgen in onlinediensten doordat ze meer controle krijgen over de informatie die over hen is opgeslagen, aldus Reding. 'Tevens zullen bedrijven minder formaliteiten moeten vervullen en minder kosten moeten maken.'

Denk dat er toch een Opt-Out gaat komen bij Google.
25-01-2012, 13:46 door M_iky
Door cjkos:
Door M@iky: Ok, kan iemand dan eens een goede vervanger voor de gmail geven? (= NIET hotmail)

Live.com mail dan? Hotmail bestaat officieel niet meer.

Haha grapjas!
25-01-2012, 13:56 door Anoniem
"Tuurlijk, niets is gratis. Maar als je je mail weghaalt bij gmail wordt het al een stuk moeilijker voor Google om al die data bij elkaar te voegen."

Niet erg consequent om dan je gegevens aan een ander bedrijf te geven, die dit voor soortgelijke doeleinden mag gebruiken.

"Overigens gebruik ik niet de web-interface, maar via IMAP. Geen cookie. :)"

Da's slechts een van de manieren die ze gebruiken.
25-01-2012, 14:36 door Anoniem
[quote=M@iky]
Ok, kan iemand dan eens een goede vervanger voor de gmail geven? (= NIET hotmail)
[/quote]
Alle gratis emailprofiders analyseren en verhandelen de inhoud van jouw private email correspondenties.
Je bent geen klant van gratis diensten maar het product.

Zelfs betaalde profiders zijn bewaarplichtig, ik meen een half jaar.
De enige waardige alternatieven zijn dus alternatieven die je zelf draait.
Mijn advies, koop 1 van de routers uit de rechter tabel bovenaan,
http://wiki.openwrt.org/toh/start
en installeer er openwrt op met een email server zoals http://www.xmailserver.org/

je kunt ook een email server op je pc installeren, maar uiteindelijk is dat toch minder handig dan in je router.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/List_of_mail_servers
25-01-2012, 14:45 door Anoniem
Wat een reacties...!?
Jullie gaan Gmail dus opzeggen omdat ze het privacy-beleid gaan versimpelen en ze een betere User Experience proberen te realiseren door de gegevens (die ze al hebben) met elkaar te combineren...?
Zijn jullie collectief paranoia en zien jullie dingen die er niet zijn? Of zie ík dingen (in dit bericht) over het hoofd?
25-01-2012, 15:35 door 0101
@M@iky:
Deze freemium dienst biedt geïntegreerde PGP encryptie en SSL verbindingen: https://www.hushmail.com/

Overigens biedt Ixquick niet de beste kwaliteit SSL-verbinding; https://www.ssllabs.com/ssldb/analyze.html?d=ixquick.com&s=213.144.235.206.
Maar goed, Scroogle heeft de "TLS-heronderhandeling" niet op orde, dus dat is ook al niet zo veilig... https://www.ssllabs.com/ssldb/analyze.html?d=ssl.scroogle.org&s=216.197.121.239.
Oh, en als ik dan toch bezig ben... https://www.ssllabs.com/ssldb/analyze.html?d=duckduckgo.com&s=184.72.115.86
25-01-2012, 15:37 door Eerde
Gek toch want de Google critici melden al jaren dat Google alle info over je persoontje samenvoegt :)

Nu doen ze het eindelijk, wat natuurlijk een goede zaak is want;
1. dan kan je je privacy instellingen ook op een [1] plaats doen
en
2. de nieuwe Europese wet op de internetprivacy heeft dan ook meer vat op die Google data

Toch weer mooi van Google ;)

PS Er zijn een aantal bedrijven die ik hartgrondig haat, vaak wegens slechte ervaring, soms principieel. Daar koop ik dan niet, die gebruik ik niet en dat is dan mijn bijdrage. B.V.: Eneco, UPC, Interpolis, eBah en wat lokale winkels.
Daar is iedereen vrij in.
Heb je het idee dat Google niet jouw bedrijf is, negeer het dan, gebruik het niet etc.
25-01-2012, 15:56 door Anoniem
liever 1 bedrijf die al mijn prive gegevens heeft dan 20 verschillende bedrijven.
25-01-2012, 15:59 door choi
Door 0101: @M@iky:
Deze freemium dienst biedt geïntegreerde PGP encryptie en SSL verbindingen: https://www.hushmail.com/

Overigens biedt Ixquick niet de beste kwaliteit SSL-verbinding; https://www.ssllabs.com/ssldb/analyze.html?d=ixquick.com&s=213.144.235.206.
Maar goed, Scroogle heeft de "TLS-heronderhandeling" niet op orde, dus dat is ook al niet zo veilig... https://www.ssllabs.com/ssldb/analyze.html?d=ssl.scroogle.org&s=216.197.121.239.
Oh, en als ik dan toch bezig ben... https://www.ssllabs.com/ssldb/analyze.html?d=duckduckgo.com&s=184.72.115.86

Goed om te weten dat er een website bestaat waar je SSL verbindingen kan laten analyseren (gelijk opgeslagen). Maar de gemiddelde gebruiker is het er vooral om te doen hun surfgedrag uit handen van partijen als Google te houden. Daarvoor heb je geen military grade encryption voor nodig dunkt me.

PGP is ook leuk maar ik denk niet dat ik al mijn contacten kan overhalen om ook encryptie toe te passen. En om berichten in de trant van 'ik zie je morgen om 8 uur in het cafe' te versleutelen lijkt me ook een beetje te veel van het goede
25-01-2012, 16:10 door 0101
@Choi
PGP is niet verplicht maar optioneel bij deze site.
25-01-2012, 16:24 door Anoniem
@eerde, dat is wel erg makkelijk natuurlijk.
Als 1 van de producten tot wel duizenden procenten beter is dan de concurrentie, dan is er gewoonweg geen echte keus.
Ik wil al jaren geen google meer gebruiken, maar er moeten wel waardige alternatieven bestaan.
Ik gebruik dus vooral ixquick, maar hoor nu net voor het eerst dat ook zei gebruik maken van de engine van google, en dat is natuurlijk jammer.

Anoniem
liever 1 bedrijf die al mijn prive gegevens heeft dan 20 verschillende bedrijven.

liever geen bedrijf met (al) mijn gegevens.
25-01-2012, 17:11 door Eerde
Was het niet een D66 huppelkutje dat vond dat alle IP adressen verboten moesten worden ?
Doen !
25-01-2012, 18:03 door Anoniem
Google mag bijna alles van me weten, natuurlijk kan je bang zijn dat dit ooit misbruikt gaat worden. Maar was vroeger ook niet iedereen bang voor de eerste treinen, de eerste auto's, de eerste televisies, ect??

Privacy en internet gaan gewoon niet goed samen (met workarround wél mogelijk).
25-01-2012, 21:18 door Anoniem
Wat een paranoide reacties hier. Je moet juist blij zijn dat je nu alles vanaf een (1) plek kunt instellen. Wil je geen gebruik maken van Google+ dan stel je deze zo in dat alleen jij dat kunt zien..... Verder is het natuurlijk ideaal dat je vanaf een plek je email kunt raadplegen, je agenda kunt raadplegen, je documenten kunt raadplegen enz...... Ook hiervoor stel je eenmalig in wat je wel of niet wilt delen en voila.

Google werkt niet heel veel anders dan wat Apple doet hoor. Bij Apple ga je lekker naar je iCloud vanwaar je hetzelfde kunt doen zoals e-mail lezen, agenda lezen, iTunes match, enz..... Wat doet Apple vervolgens met al jouw interesses en gegevens??????

Nee lekker opzeggen dat account, en lekker verder gaan met je Facebook, LinkedIn, Hyves, Airmiles, AH-bonuskaart, Kruidvat kortingskaart, Vomar spaarkaart, Smartphone met internet en talloze apps en een telecomprovider die elke seconde van de dag weet waar je bent en wat je doet en straks met nfc gaan betalen, TomTom aan je raam hangen en akkoord gaan met de voorwaarden dat TomTom weet waar je uithangt ivm filemeldingen enz......

Welkom in 2012............
25-01-2012, 22:36 door M_iky
En dan ultieme paranoia? In plaats samen te werken. We zijn verdorie dezelfde mensen die heel deze structuur maken onderhouden misbruiken gebruik van maken ...
Ik wil gerust de minder technische mensen helpen met hunne nieuwe kodak aan te sluiten op hun laptop of een crash/nood situatie verhelpen... meestal hangt daar een goed gesprek en wat eten en drinken aan vast. Buikske vol...
suc6
26-01-2012, 10:08 door Anoniem
Jahoor, ga maar lekker slapen mensen
Loop maar lekker door, niets te zien
Maar kom later niet bij ons klagen
26-01-2012, 10:19 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
26-01-2012, 21:36 door Anoniem
Ik doe het gewoon zo:

Voor mijn dagelijkse zoek dingen gebruik ik gewoon google. Ik heb zelfs iGoogle als startpagina. Maar ook heb ik ghostery, die alle troep van google analytics blokkeert enzo.

Wat kan mij het interesseren of google weet dat ik zoek naar een man-page voor een shell commando? Voor zulke onschuldige dingen gebruik ik gewoon normaal google.


Maar als ik bijvoorbeeld iets medisch op wil zoeken, of iets wil kopen, gebruik ik Tor Browser Bundle in combinatie met iets als scroogle of Ixquick. In tor browser zit standaard al noscript en https-anywhere, maar ik heb er nog ghostery bij geinstalleerd voor de zekerheid.

In de toekomst wil ik toch wel standaard iets anders gaan gebruiken dan google, maar voorlopig los ik het maar even zo op..
27-01-2012, 15:01 door Dev_Null
Dat deden ze toch al vanaf hun oprichting? Ze hebben je alleen de illusie verkocht dat het niet zo was :-)
Weer een gratis reclame artikel voor .... Goegol
28-01-2012, 12:09 door Anoniem
@choi
En "Ixquick.com has been exposed a few years ago" zonder verdere verwijzing en/of uitleg is ook lekker helder en overtuigend
Lxquick geeft duidelijk aan dat ze gebruikmaken van de-geanonimiseerde- zoekresultaten van Google.


De pagina van ixquick maakt nu reclame met een nieuwe dienst, powered by google.

NEW!
Ixquick now offers anonymous
Google results on its sister website
Startpage.com.
Try your search now!

Dat suggereert dat de hoofdpagina toch geen gebruik maakt van google (en de afwijkende zoekresultaten alsook de inmiddels verholpen tragere zoekresultaten lijken dat ook te bevestigen.)
Volgens mij is ixquick dus een eigen zoekengine en geen scroogleclone.
28-01-2012, 19:51 door choi
Door Anoniem: @choi


Volgens mij is ixquick dus een eigen zoekengine en geen scroogleclone.

Nee, zie de 'about' pagina's van lxquick en Startpage:
lxquick is een meta-search engine, deze maakt gebruikt van de zoekresultaten van meerdere zoekmachines w.o die van Google
When you search with Ixquick search engine, you are searching many popular search engines simultaneouslyand anonymously. Combined, these engines cover more of the Internet than any one search engine alone.

Startpage maakt uitsluitend gebruik van Google zoekresultaten
When you search with Startpage the Web results are generated by Google. This offers you the search results and search features you may have grown accustomed to.
31-01-2012, 10:34 door Anoniem
oeps bedankt, . had ik toch beter moeten lezen.
02-02-2012, 11:11 door Yzord
Ja, nou...ik heb de schrik er aardig inzitten nu als ik de uitleg van Privacyguru lees :(

http://www.privacyguru.nl/2012/02/google-2/
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.