Microsoft stelt zich op als redder voor internetgebruikers die hun privégegevens niet meer aan Google toevertrouwen. "Wij hebben alternatieven", aldus de softwaregigant die inspeelt op alle commotie die is ontstaan na de aankondiging van Google dat op 1 maart het privacybeleid verandert. Dan gaat het bedrijf gegevens van gebruikers in één profiel consolideren.
"De veranderingen die Google aankondigde, maken het moeilijker, niet eenvoudiger, voor mensen om de controle over hun eigen informatie te behouden", zegt vice-president communicatie Frank Shaw. "Wij kiezen een andere aanpak, wij werken hard om je te beschermen en je controle over je eigen gegevens te geven, en je een keuze te bieden of je je informatie op je eigen harde schijf, in de cloud of op beide wilt bewaren."
Gefrustreerd
Voor Google-gebruikers die door het nieuwe privacybeleid gefrustreerd zijn geraakt of zich zorgen maken, heeft Microsoft voldoende alternatieven, gaat Shaw verder. Om consumenten op de Google-alternatieven te wijzen, zal de softwaregigant deze week in verschillende grote Amerikaanse kranten advertenties plaatsen. Eerder probeerde Microsoft ook al om Gmail-gebruikers binnen te halen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.