Een nieuwe campagne van Microsoft om slachtoffers van Android-adware te vinden heeft niets opgeleverd. De softwaregigant speelde in op het bericht van Symantec dat mogelijk 5 miljoen Android-toestellen met malware besmet waren geraakt. Het zou om de Counterclank malware gaan, die in applicaties op de officiële Android Marktplaats was verstopt en tussen de 1 en 5 miljoen keer gedownload was. Symantec kwam terug op de bewering en stelde dat het niet om malware, maar om adware ging.
Winnaars
Inmiddels had Microsoft via Twitter een wedstrijd uitgeschreven. "Clank! Dat is het geluid van 5 miljoen gebruikers met #Droidrage. Deel je adware-verhaal; 20 kunnen een @windowsphone winnen", meldde Microsoft's Ben Rudolph. Hij vroeg zijn volgers om vervolgens hun "horrorverhalen" te delen. Rudolph had vorig jaar ook al een soortgelijke campagne gelanceerd, waarbij er naar slachtoffers van Android-malware werd gezocht.
De eerste campagne leverde zo'n 3.200 reacties op, nu ontving Microsoft meer dan duizend tweets over "DroidRage". Van de twintig winnende verhalen, gingen er slechts twee over advertenties, en het is onduidelijk of die iets met Counterclank te maken hebben.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.