Klanten van KPN kunnen weer e-mail versturen, maar niet ontvangen, zo laat het telecombedrijf weten. "Op dit moment hebben wij alle emailaccounts geactiveerd voor uitgaande mail vanaf de thuiscomputer. Dit betekent dat klanten wel mail kunnen verzenden, maar nog niet kunnen ontvangen." Gisterenavond werd besloten de e-mailaccounts van twee miljoen gebruikers te blokkeren nadat de inloggegevens van 539 gebruikers online waren verschenen.
Wachtwoord
"Wij kunnen niet uitsluiten dat de gegevens van nog meer klanten in handen van derden zijn gevallen. Omdat wij het zekere voor het onzekere wilden nemen, hebben wij de emaildienst van onze klanten tijdelijk uit de lucht genomen." KPN adviseert abonnees om hun huidige wachtwoord niet meer te gebruiken. "Dus ook niet voor andere internetdiensten zoals bijvoorbeeld Facebook, Marktplaats en Internetbankieren."
Het telecombedrijf verwacht dat het ophalen van e-mail "spoedig" weer hersteld is. "Wij zijn ons bewust van de overlast die dit voor onze klanten met zich meebrengt. Wij betreuren dit zeer", aldus een verklaring op de website.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.