Van de twee miljoen KPN-klanten die vorig weekend geen toegang tot hun e-mail hadden, hebben er 512 een klacht ingediend. KPN besloot de toegang tot de webmail tijdelijk uit te schakelen nadat de inloggegevens van honderden klanten online waren verschenen. Die bleken van de website Baby-dump.nl afkomstig te zijn, maar aangezien veel klanten hetzelfde wachtwoord ook voor hun KPN e-mail gebruikten, werd in eerste instantie aangenomen dat de gegevens bij het telecombedrijf waren buitgemaakt.
Schade
De tijdelijke verstoring zorgde voor meer dan 11.000 reacties, voornamelijk klachten en vragen over schademeldingen. Afgelopen maandag opende KPN een speciaal schademeldpunt, waar volgens een woordvoerder nu 512 meldingen zijn binnengekomen van mensen die directe financiële schade zouden hebben ondervonden.
KPN gaat per geval bekijken of gedupeerden in aanmerking voor een schadevergoeding komen. Klanten kunnen tot 15 maart het schadeformulier invullen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.