Sinds het tijdelijk offline halen van de webmail, hebben 613.000 KPN-klanten hun wachtwoord gewijzigd en 915 een klacht ingediend. Op 10 februari besloot het bedrijf de webmail voor 2 miljoen klanten te blokkeren, uit voorzorg over een mogelijk datalek. Op internet waren de inloggegevens van ruim 500 KPN-klanten verschenen. Later werd bekend dat deze bij babywinkel Baby-dump.nl waren gestolen, maar in eerste instantie werd gedacht dat de gegevens bij de eerdere aanval op KPN waren buitgemaakt.
Na het online brengen van de webmail adviseerde KPN haar klanten om het wachtwoord toch te wijzigen. Ook verscheen er in verschillende kranten een advertentie waarin het telecombedrijf excuses aanbood. In deze advertentie werd wederom geadviseerd om het wachtwoord te wijzigen, wat inmiddels 613.000 keer is gedaan.
Klachten
Daarnaast opende KPN een meldpunt voor klanten die wegens het offline gaan van de webmail directe financiële schade zouden hebben geleden. Vorige week hadden 500 klanten een klacht ingediend, waar er nu 400 zijn bijgekomen. Van de ontvangen formulieren zijn er 186 per post binnengekomen, de overige formulieren werden via e-mail verstuurd.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.