Vandaag is het nieuwe privacybeleid van Google van kracht geworden, wat volgens de zoekgigant een betere ervaring voor ingelogde gebruikers moet opleveren. Daarbij bestrijdt het de opvatting van verschillende Europese privacywaakhonden dat het gebruikers niet goed zou hebben geïnformeerd. "We hebben de grootste educatieve campagne in onze geschiedenis ondernomen om gebruikers over de komende veranderingen te onderwijzen", zegt Alma Whitten, directeur Privacy, Product en Engineering. Ze erkent dat er de afgelopen weken de nodige "ruis en verwarring" was.
Volgens Whitten moeten gebruikers beseffen dat het nieuwe privacybeleid eenvoudiger te begrijpen is. Daarnaast zorgt het voor een meer "intuïtieve ervaring" voor ingelogde Google-gebruikers.
Accounts
"Als je denkt dat het delen van informatie niet je ervaring verbetert, kun je onze privacytools gebruiken om zaken als je zoekgeschiedenis en YouTube-geschiedenis uit te schakelen." Daarnaast oppert Whitten ook de mogelijkheid om verschillende accounts aan te maken. Dat was één van de kritiekpunten van Europese privacywaakhonden, die stelden dat Google deze mogelijkheid niet voldoende had gecommuniceerd.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.