Door Euro10000: Updates die automatisch komen is heel erg goed.
Dat is maar net hoe je het bekijkt.
Als de ISP strak de touwtjes in handen houdt dan is het hun zorgplicht om te zorgen dat de door hen geleverde apparatuur ook naar behoren werkt. Horen daar updates bij, dan horen ze dat te doen. Werkt het modem niet meer goed na een update, dan is dat aan de ISP om dat weer netjes op te lossen. Doen ze dat niet, dan blijven ze in gebreke (en helaas moet je ze dan vaak in gebreke stellen voordat ze het oplossen, *zucht*).
Want bij een eigen modem moet je zelf de updates in de gaten gaan houden, en dan blijft dit weer liggen tot de volgende week, of weer een week later, of wordt niet gedaan, etc.
Als jij een eigen modem neerzet dan kan je niet van de ISP verwachten dat ze er updates voor gaan bijhouden (tenzij je dat apart afspreekt en er wellicht voor betaalt), dus als je een eigen modem wil dan krijg je het moeten bijhouden er bij, dat klopt. Maar jouw "want" daar is een denkfout. Of de ISP zet een modem neer, of jij zet een modem neer. Beide hebben gevolgen die al dan niet goed uit kunnen pakken, beide passen beter bij verschillende scenarios.
Dus ziggo is hier wel goed aan het doen.
Gezien de zeer matige qualiteit van hun modems, het gerommel met de firmware om anderen toegang te geven, en de resulterende problemen met de geleverde diensten denk ik dat jouw conclusie een beetje voorbarig is. Daar ook nog eens een eigen modem neerzetten niet kan kun je ook nog eens niet zien of het zelf doen beter zou uitpakken.
Verlies van gegevens zou niet mogen, misschien storing modem, vraag hier een andere voor aan.
Het had niet mogen gebeuren en dus heeft ziggo gefaald. Maar nu moet de klant het maar weer oplossen, terwijl je het maar wat prima vindt dat ziggo de klant die mogelijkheid ontneemt? Jouw relatie met logica is niet heel hecht.