Klanten van KPN die vanwege het tijdelijk offline halen van de e-mail schade opliepen, krijgen in totaal 100.000 euro schadevergoeding van het bedrijf. KPN werd eind januari gehackt, maar daarbij zouden geen persoonsgegevens gestolen zijn. Op 10 februari plaatste iemand honderden e-mailadressen en wachtwoorden van KPN-klanten op internet.
Uit voorzorg besloot KPN de e-mailaccounts van twee miljoen klanten te blokkeren. Later werd duidelijk dat de gegevens bij babywinkel Baby-dump.nl afkomstig waren en niet bij KPN waren gestolen.
Meldpunt
Om getroffen klanten te compenseren werd een speciaal schademeldpunt geopend, waar klanten een claim in konden dienen. "In totaal hebben 1260 klanten gebruik gemaakt van het meldpunt. Er zijn 995 claims ingediend, waarvan er 750 zijn toegewezen, 203 zijn afgewezen en 42 nog in behandeling zijn. In totaal zal KPN circa 100.000 euro uitkeren", zo laat de telecomaanbieder op de eigen website weten.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.