image

KPN-klanten krijgen ton na afsluiting e-mail

maandag 19 maart 2012, 12:34 door Redactie, 6 reacties

Klanten van KPN die vanwege het tijdelijk offline halen van de e-mail schade opliepen, krijgen in totaal 100.000 euro schadevergoeding van het bedrijf. KPN werd eind januari gehackt, maar daarbij zouden geen persoonsgegevens gestolen zijn. Op 10 februari plaatste iemand honderden e-mailadressen en wachtwoorden van KPN-klanten op internet.

Uit voorzorg besloot KPN de e-mailaccounts van twee miljoen klanten te blokkeren. Later werd duidelijk dat de gegevens bij babywinkel Baby-dump.nl afkomstig waren en niet bij KPN waren gestolen.

Meldpunt
Om getroffen klanten te compenseren werd een speciaal schademeldpunt geopend, waar klanten een claim in konden dienen. "In totaal hebben 1260 klanten gebruik gemaakt van het meldpunt. Er zijn 995 claims ingediend, waarvan er 750 zijn toegewezen, 203 zijn afgewezen en 42 nog in behandeling zijn. In totaal zal KPN circa 100.000 euro uitkeren", zo laat de telecomaanbieder op de eigen website weten.

Reacties (6)
19-03-2012, 12:49 door Nimrod
Wel weer een typische security.nl kop.. Met die kop lijkt het of elke KPN klant een ton krijgt
19-03-2012, 12:57 door Anoniem
"Wel weer een typische security.nl kop.. Met die kop lijkt het of elke KPN klant een ton krijgt"

Weer een typische reactie van iemand die alle informatie uit de kop van het artikel denkt te moeten kunnen halen. Je bent spijkers op laag water aan het zoeken, want het artikel is zeer duidelijk.
19-03-2012, 15:17 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
19-03-2012, 17:36 door spatieman
no offense.
maar ook ik lees, dat iedere klant een ton krijgt....
19-03-2012, 23:27 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
20-03-2012, 12:26 door Anoniem
@Joey:

"De titel is dus wel degelijk belangrijk, en het artikel mag dan duidelijk zijn, maar wanneer men niet het nieuws krijgt waarvoor ze juist (door die titel) gekomen zijn, snap ik best dat zij zich bedrogen voelen en daar wat van willen zeggen."

Dat is vooral belangrijk bij het verkopen van tijdschriften en kranten. Hier op de website gaat je verhaal toch wat minder op, de redactie is hier niet bezig om de verkoop te bevorderen door het gebruik van suggestieve koppen. Verder is het de luiheid van de lezer indien deze het artikel op een website verder niet leest.

"no offense. maar ook ik lees, dat iedere klant een ton krijgt...."

Ik reageer na het lezen van een artikel, en ik lees dus dat een aantal klanten gezamelijk een ton krijgen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.