image

Twitter gaat tweets monitoren om offline verkoop te meten

vrijdag 9 augustus 2013, 16:11 door Redactie, 1 reacties

Twitter heeft een nieuw programma aangekondigd waarmee het wil meten hoe effectief online advertenties voor offline aankopen zijn. Volgens Het United States Census Bureau vindt 94% van alle verkopen nog altijd in de fysieke wereld plaats. "Dat is een interessante uitdaging om de impact van online advertenties te meten", aldus Ameet Ranadive van Twitter.

In samenwerking met Datalogix, een bedrijf dat de offline impact van online advertenties meet, gaat de microbloggingdienst de invloed van geadverteerde en organische tweets monitoren en wat voor impact die op de offline verkopen in de Verenigde Staten hebben.

Privacy

Op verzoek van Twitter onderzocht Datalogix al de invloed van bepaalde Twitteractiviteiten op de offline verkoop. Daaruit kwam naar voren dat gebruikers die zich met de geadverteerde tweets bezighouden vaker producten van het merk in kwestie kochten dan de controlegroep. Ook in het geval van organische tweets was er een stijging van de verkopen merkbaar.

Twitter zegt dat het maatregelen heeft genomen om de privacy van gebruikers te beschermen. De processen die het bedrijf gebruikt vergelijken hashes van e-mailadressen, om aan de hand hiervan anonieme rapporten voor adverteerders op te stellen. Daarnaast zouden gebruikers zich voor het meetprogramma kunnen afmelden.

Image

Reacties (1)
11-08-2013, 16:20 door Jacob Lageveen
Twitter monitort alles. Al vanaf de eerste dag.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.