image

Storing bij XS4ALL door DDoS-aanval

dinsdag 17 april 2012, 15:32 door Redactie, 18 reacties

Door een DDoS-aanval zijn verschillende diensten van internetprovider XS4ALL verminderd bereikbaar. Dat laat de provider op de eigen website weten. Het gaat onder andere om www.xs4all.nl, het Service Centre, Shared-Hosting en E-mail gerelateerde diensten. "Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen", zo staat in het bericht aan abonnees.

Overlast
"Storing bij XS4ALL is gevolg van een DDoS aanval. Onze servers krijgen daardoor zoveel verkeer te verstouwen dat ze slecht bereikbaar zijn", twittert persvoorlichter Niels Huijbregts. "Security afdeling van XS4ALL is hard aan het werk om de aanval af te slaan. Sorry voor de overlast."

Op Twitter werd eerder gemeld dat de meeste diensten weer werkten, maar inmiddels stelt de provider dat de problemen terug lijken te zijn.

Reacties (18)
17-04-2012, 16:25 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
17-04-2012, 16:45 door SirDice
Ik vraag me af wie XS4ALL tegen zich in het harnas heeft gejaagd.

Dat gezegd, de kwaliteit van XS4ALL holt hard achteruit de laatste tijd.
17-04-2012, 19:07 door Anoniem
Was de reclame van dit bedrijf niet dat het Internet gewoon blijft doordraaien ook indien Internet even niet werkt??
17-04-2012, 19:24 door Anoniem
weet iemand om hoeveel verkeer / pps het gaat?
17-04-2012, 19:28 door S-q.
Misschien mee gewerkt aan een justitieel onderzoek?
Of? Iemand is heel erg boos!
17-04-2012, 21:52 door Anoniem
Van het weekend ging er ook al wat mis leek het, een van de DNS bakken en nog een andere dienst leken er uit geknald te zijn, DNS leek na ongeveer een uur weer te werken.
17-04-2012, 21:56 door Anoniem
Gaat er bij een aanval meestal niet een verkenning vooraf? Een ddos is een, een motief voor een ddos is wat anders. Stel het is slechts een verkenning om te zien wat xs4all aan kan en hoe ze reageren...
18-04-2012, 07:45 door Anoniem
Echt?? Ik zag alleen maar 'cksum errors' voorbijkomen bij het oproepen van xs4all. Hoe zorgt een ddos daar voor? Ik zou denken dat er dan wat kapot is. En ja erg veel retries dan...

Op welke wijze zou een ddos voor deze 'cksum errors' zorgen? Ik leer graag wat bij.
18-04-2012, 08:01 door Anoniem
Door SirDice:
Dat gezegd, de kwaliteit van XS4ALL holt hard achteruit de laatste tijd.
He? Wat heeft de kwaliteit van Xs4All nou te maken met het feit dat ze aangevallen worden... Misschien worden ze wel aangevallen omdat, in het algemeen, hun kwaliteit uitsteekt boven die van andere ISPs?
18-04-2012, 09:17 door User2048
Door SirDice:
Dat gezegd, de kwaliteit van XS4ALL holt hard achteruit de laatste tijd.

Gewoon uit nieuwsgierigheid: kun je dat onderbouwen?
18-04-2012, 11:09 door SirDice
Door User2048:
Door SirDice:
Dat gezegd, de kwaliteit van XS4ALL holt hard achteruit de laatste tijd.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kun je dat onderbouwen?
Dat kan ik. De service desk werd vroeger bemant door echte 'nerds', je had aan een half woord genoeg en zij wisten technisch ook vrij veel. Tegenwoordig krijg je een dertien in een dozijn servicedesk medewerker aan de lijn. Als ik een storing heb kan ik heel m'n netwerk slopen omdat perse die bagger Fritz!box doos er tussen moet. Als je niet exact doet wat zij aangeven wordt je storing niet eens meer in behandeling genomen. Je wordt niet meer als nerd behandeld maar als tante Toos die nog nooit van d'r leven iets met computers heeft gedaan. Dat is niet erg als je tante Toos bent, maar als nerd zijnde is het vooral frustrerend.

Ik ben ooit begonnen met 1Mbit ADSL dat werd rap meer, maar ondertussen zit ik al jaren 'vast' op 20Mbit en geen enkel zicht op VDSL of glasvezel. Die 20Mbit gaf mij ooit een maximum van zo'n 16Mbit (netjes noem ik dat), tegenwoordig kom ik niet boven de 12 uit. Maar mij wel jarenlang hetzelfde laten betalen, zonder dat ze een keertje aangeven, meneer, misschien is het verstandig om een ander abonnement te kiezen. Uitmelken noem ik dat.

Mail, ze hadden ooit een mooie oplossing waar je zelf kon instellen welke RBLs je wilde gebruiken, welke niet en wat er met de gevlagde mail moest gebeuren. Nu heb je een spamfilter waar je, behalve aan of uit zetten, niets meer mee kan. Ik heb niet eens meer zicht op wat er geblokkeerd word laat staan dat ik daar invloed op uit kan oefenen. De suggestie van de servicedesk? Je kunt e-mail adressen toevoegen aan een black-list. Ja, dat gaat heel goed helpen tegen spam.

Vroeger had men ook regelmatig leuke experimentele diensten. Je had daar toentertijd geen support op maar het werd wel netjes onderhouden en ze hadden regelmatig wat nieuws om te proberen. De experimentele diensten die er nog zijn draaien al jaren en worden nauwelijks onderhouden waardoor het regelmatig niet werkt. Iets nieuws heb ik al heel lang niet gezien.

En zo heb ik nog wel meer kleine en grote irritaties die er vroeger nooit geweest zijn. Nee, het was ooit een provider door nerds, voor nerds, tegenwoordig vind ik XS4ALL gewoon een standaard internet provider, er is helemaal niets meer speciaals aan.
18-04-2012, 11:15 door SirDice
Door Anoniem:
Door SirDice:
Dat gezegd, de kwaliteit van XS4ALL holt hard achteruit de laatste tijd.
He? Wat heeft de kwaliteit van Xs4All nou te maken met het feit dat ze aangevallen worden...
Niets, misschien haal je een opmerking uit de verkeerde context?

Misschien worden ze wel aangevallen omdat, in het algemeen, hun kwaliteit uitsteekt boven die van andere ISPs?
Als dat zo is dan wil ik niet eens weten hoe slecht al die andere providers dan zijn. Kwaliteit is ver te zoeken bij XS4ALL, niet dat ik geen ervaring heb met ze hoor, ik zit er pas een jaar of 15.
18-04-2012, 12:36 door Anoniem
De grote vraag is of dat door Xs4all komt of vanwege het feit dat men overgenomen is door KPN. We weten allemaal het antwoord.
18-04-2012, 13:15 door Anoniem
Door SirDice:
Door User2048:
Door SirDice:
Dat gezegd, de kwaliteit van XS4ALL holt hard achteruit de laatste tijd.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kun je dat onderbouwen?
Dat kan ik. De service desk werd vroeger bemant door echte 'nerds', je had aan een half woord genoeg en zij wisten technisch ook vrij veel. Tegenwoordig krijg je een dertien in een dozijn servicedesk medewerker aan de lijn. Als ik een storing heb kan ik heel m'n netwerk slopen omdat perse die bagger Fritz!box doos er tussen moet. Als je niet exact doet wat zij aangeven wordt je storing niet eens meer in behandeling genomen. Je wordt niet meer als nerd behandeld maar als tante Toos die nog nooit van d'r leven iets met computers heeft gedaan. Dat is niet erg als je tante Toos bent, maar als nerd zijnde is het vooral frustrerend.

Ik ben ooit begonnen met 1Mbit ADSL dat werd rap meer, maar ondertussen zit ik al jaren 'vast' op 20Mbit en geen enkel zicht op VDSL of glasvezel. Die 20Mbit gaf mij ooit een maximum van zo'n 16Mbit (netjes noem ik dat), tegenwoordig kom ik niet boven de 12 uit. Maar mij wel jarenlang hetzelfde laten betalen, zonder dat ze een keertje aangeven, meneer, misschien is het verstandig om een ander abonnement te kiezen. Uitmelken noem ik dat.

Mail, ze hadden ooit een mooie oplossing waar je zelf kon instellen welke RBLs je wilde gebruiken, welke niet en wat er met de gevlagde mail moest gebeuren. Nu heb je een spamfilter waar je, behalve aan of uit zetten, niets meer mee kan. Ik heb niet eens meer zicht op wat er geblokkeerd word laat staan dat ik daar invloed op uit kan oefenen. De suggestie van de servicedesk? Je kunt e-mail adressen toevoegen aan een black-list. Ja, dat gaat heel goed helpen tegen spam.

Vroeger had men ook regelmatig leuke experimentele diensten. Je had daar toentertijd geen support op maar het werd wel netjes onderhouden en ze hadden regelmatig wat nieuws om te proberen. De experimentele diensten die er nog zijn draaien al jaren en worden nauwelijks onderhouden waardoor het regelmatig niet werkt. Iets nieuws heb ik al heel lang niet gezien.

En zo heb ik nog wel meer kleine en grote irritaties die er vroeger nooit geweest zijn. Nee, het was ooit een provider door nerds, voor nerds, tegenwoordig vind ik XS4ALL gewoon een standaard internet provider, er is helemaal niets meer speciaals aan.

Afgezien dat Xs4all je van alles biedt en je ook zelf alles kan hosten (niet alle providers laten dat toe zoals UPC voor SMTP), welke providers ken je dan die wel deze service bieden?
18-04-2012, 13:42 door Anoniem
Mobidick!

Ook bij KPN is het één grote jamboel!
Alles gaat verkeerd, wat verkeerd kan gaan..
Sterkte!
18-04-2012, 14:00 door SirDice
Door Anoniem: Afgezien dat Xs4all je van alles biedt en je ook zelf alles kan hosten (niet alle providers laten dat toe zoals UPC voor SMTP), welke providers ken je dan die wel deze service bieden?
Het gaat mij er niet eens om wat ze bieden, het gaat er om dat men al jaren stil zit en een aantal zaken eerder achteruit dan vooruit gaat.
17-05-2012, 15:01 door Anoniem
Het wordt naar mijn inziens tijd dat het openbaar ministerie zijn pijlen richt op een bepaalde auteursrechten belangen organisatie, Ik heb zomaar het vermoeden dat dit incident absoluut niet los staat van de DDoS-aanval op XS4ALL van 17 april jongstleden.
Ik kan de exacte bron er nu niet snel bij vinden, maar ik kan met herinneren dat het gezicht van een bepaalde auteursrechten belangen organisatie vertelde dat er anders andere methodes gebruikt werden, waarbij men eigenlijk niet kon thuis brengen wat diegene daar mee bedoelde.
18-05-2012, 20:54 door Anoniem
Providers: blokkade The Pirate Bay is zinloos
Nieuws van bij Tweakers.nl* dd donderdag 19 april 2012

In de 6e alinea:

... Hij zegt dat als de blokkade niet werkt, Brein wellicht 'zwaardere middelen' gaat inzetten, zowel tegen de internetproviders als 'op andere manieren'. Wat Brein hiermee bedoelt, is onduidelijk ...


*( http://tweakers.net/nieuws/81436/providers-blokkade-the-pirate-bay-is-zinloos.html )
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.