Door User2048: Door SirDice:
Dat gezegd, de kwaliteit van XS4ALL holt hard achteruit de laatste tijd.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: kun je dat onderbouwen?
Dat kan ik. De service desk werd vroeger bemant door echte 'nerds', je had aan een half woord genoeg en zij wisten technisch ook vrij veel. Tegenwoordig krijg je een dertien in een dozijn servicedesk medewerker aan de lijn. Als ik een storing heb kan ik heel m'n netwerk slopen omdat
perse die bagger Fritz!box doos er tussen moet. Als je niet
exact doet wat zij aangeven wordt je storing niet eens meer in behandeling genomen. Je wordt niet meer als nerd behandeld maar als tante Toos die nog nooit van d'r leven iets met computers heeft gedaan. Dat is niet erg als je tante Toos bent, maar als nerd zijnde is het vooral frustrerend.
Ik ben ooit begonnen met 1Mbit ADSL dat werd rap meer, maar ondertussen zit ik al jaren 'vast' op 20Mbit en geen enkel zicht op VDSL of glasvezel. Die 20Mbit gaf mij ooit een maximum van zo'n 16Mbit (netjes noem ik dat), tegenwoordig kom ik niet boven de 12 uit. Maar mij wel jarenlang hetzelfde laten betalen, zonder dat ze een keertje aangeven, meneer, misschien is het verstandig om een ander abonnement te kiezen. Uitmelken noem ik dat.
Mail, ze hadden ooit een mooie oplossing waar je zelf kon instellen welke RBLs je wilde gebruiken, welke niet en wat er met de gevlagde mail moest gebeuren. Nu heb je een spamfilter waar je, behalve aan of uit zetten, niets meer mee kan. Ik heb niet eens meer zicht op wat er geblokkeerd word laat staan dat ik daar invloed op uit kan oefenen. De suggestie van de servicedesk? Je kunt e-mail adressen toevoegen aan een black-list. Ja, dat gaat heel goed helpen tegen spam.
Vroeger had men ook regelmatig leuke experimentele diensten. Je had daar toentertijd geen support op maar het werd wel netjes onderhouden en ze hadden regelmatig wat nieuws om te proberen. De experimentele diensten die er nog zijn draaien al jaren en worden nauwelijks onderhouden waardoor het regelmatig niet werkt. Iets nieuws heb ik al heel lang niet gezien.
En zo heb ik nog wel meer kleine en grote irritaties die er vroeger nooit geweest zijn. Nee, het was ooit een provider door nerds, voor nerds, tegenwoordig vind ik XS4ALL gewoon een standaard internet provider, er is helemaal niets meer speciaals aan.