De makers van AdBlock, niet te verwarren met AdBlock Plus, zijn een crowdfunding initiatief gestart om geld in te zamelen voor een advertentiecampagne tegen advertenties. Via de software is het mogelijk om advertenties in de browser te blokkeren.
Al 80 miljoen mensen hebben de Adblock plug-in in hun browser geïnstalleerd. "Maar we willen meer: 7 van de 10 internetgebruikers weten nog steeds niet dat ze een advertentieloze ervaring kunnen hebben. We willen mensen overal ter wereld aanmoedigen om een online wereld zonder advertenties te kiezen. We kunnen het hele internet opnieuw vorm geven, het is slechts een kwestie van het verspreiden van de boodschap", aldus de makers.
Die willen in eerste instantie 25.000 dollar ophalen voor een anti-advertentie advertentiecampagne. Als dit lukt, wordt hierna geprobeerd om 50.000 dollar te verzamelen. Daarmee wil men een advertentie op het Times Square Billboard in New York tonen. De volgende stap in de campagne is een paginagrote advertentie in de New York Times, iets wat 150.000 dollar kost. Het ultieme doel is een tv-advertentie tijdens de Super Bowl van 2014. Hiervoor moet 4,2 miljoen dollar worden opgehaald.
"We gaan advertenties gebruiken om advertenties te laten verdwijnen. We zullen het opgehaalde geld gaan gebruiken om AdBlock advertenties en video commercials te maken, en zullen die aan mensen op het internet laten zien die nog geen AdBlock gebruiken." Voor het eerste deel van de campagne is in twee dagen tijd 4700 van de 25.000 dollar opgehaald.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.