Steeds meer werknemers werken weleens thuis, maar in veel gevallen wordt er niet bij de veiligheid van bedrijfsgegevens stilgestaan. Dat blijkt uit onderzoek dat Iron Mountain onder 5021 medewerkers en leidinggevenden in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk liet uitvoeren.
In de meeste gevallen zijn het managers en directieleden (54%) die thuiswerken, terwijl van de IT-medewerkers 21% twee tot vier keer per week thuiswerkt. Medewerkers van personeelszaken en de administratie werken zelden of nooit vanuit huis. Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat 50% van de respondenten werkdocumenten via de privémail verstuurt.
Daarnaast laten thuiswerkers bedrijfsgegevens regelmatig in en om het huis slingeren (29%). En gooit 19% van hen werkgerelateerde documenten weg met het huisafval. Eén op de tien (11%) werkt weleens vanuit een horecagelegenheid, of maakt gebruik van een onbeveiligd wifi-netwerk om werkgerelateerde documenten te versturen (7%).
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.