Meer dan de helft van de Amerikaanse en Britse consumenten geeft informatie over zich prijs in ruil voor een gratis smartphone app of korting op een betaalde app. Zo vindt 57% van de Amerikanen een gratis app belangrijker dan privacy en is dit in Groot-Brittannie bij 53% van de gebruikers het geval.
Het aantal Britse gebruikers dat bepaalde informatie wil delen is echter wel gezakt van 40% in 2012, naar 35% nu. In de Verenigde Staten is er juist een omgekeerde beweging, waar 38% de privacy deels wil opofferen, tegen 31% in 2012.
Zo is 44% van de Amerikanen bereid de leeftijd te delen, wil 31% de volledige naam afstaan, geeft 19% de geboortedatum indien gevraagd en vindt 12% het overhandigen van het surfgedrag geen probleem. Dat blijkt uit onderzoek dat TRUSTe in Groot-Brittannië en de VS liet uitvoeren.
Verder blijkt dat er nog altijd veel consumenten niet weten dat adverteerders het gebruik van de mobiele telefoon volgen. 31% van de ondervraagde Amerikaanse consumenten is hier niet mee bekend, terwijl 46% van de Britten dit niet weet. In beide landen vindt 70% het geen prettig idee dat ze gevolgd worden.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.