Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

[Verwijderd]

05-05-2012, 23:57 door ceramic, 23 reacties
[Verwijderd]
Reacties (23)
06-05-2012, 00:15 door 0101
Je kunt je externe IP makkelijk achterhalen via diverse tools op het web. (Bijvoorbeeld: http://www.spyber.com/)
06-05-2012, 09:15 door Anoniem
Als je op het apparaat zit waarvan je het IP wilt zien, ga dan naar www.mijnip.nl en je krijgt het ip-adres te zien
06-05-2012, 10:22 door ceramic
[Verwijderd]
06-05-2012, 11:41 door Anoniem
Gewoon even naar http://ip.area404.nl gaan
Dat is het ip van het wifi punt.
06-05-2012, 14:05 door Anoniem
Het IP van de wifi hotspot is in de DMZ, dus een intern IP adres. (welke normaal gesproken de gateway is, iets van 192.168.0.1 o.i.d)
06-05-2012, 15:00 door Anoniem
Windows:
CMD: ipconfig /all

Hiermee krijg je al je ip' s te zien van je netwerk-kaarten.

Linux:

Shell: ifconfig
06-05-2012, 15:23 door Anoniem
Het externe ipadres kun je achterhalen via eerder genoemde mogelijkheid ( dus met je telefoon op hema netwerk en dan naar www.mijnip.nl te gaan )
Het interne ipadres is ook weer via verschilde manieren te achterhalen het verschild alleen per telefoon hoe je dit het makelijkste kan doen
07-05-2012, 21:28 door Anoniem
Ik ben erg geïnteresseerd in de computer (cmd, sofware, hardware enz.). Ik heb een vraag; Kan je een IP-Adres achterhalen via je telefoon als je bijvoorbeeld in de Hema op het internet zit?

"Ik ben erg geïnteresseerd in de computer" !? wat een gelul ....jij wilt gewoon iets downloaden wat extreem illlegaal is terwijl je bij de Hema een bakkie koffie doet . Daarom vraag je dat hier . Of daar je IP adres niet getraced kan worden .
Bij deze ben je al verdacht . En zijn je gegevens die je hier achterlaat al gelogd .
Tot indien mogelijk het monitoren van jouw internetgedrag voor een bepaalde tijd .
07-05-2012, 22:14 door 0101
Misschien nog een goede aanvulling: met het commando tracert (op de command line) kun je alle IP's en hostnamen tussen jouw computer en een website bekijken, plus responsetijden.

Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Traceroute
08-05-2012, 08:48 door BaseMent
Hallo postert.

99% zeker heeft het accesspoint niet eens een ip-adres. Het zorgt er alleen voor de signalen van jouw laptopje of telefoon omgezet worden van draadloos, naar bedraad.
Nadat het accesspoint het signaal dus heeft ontvangen, wordt het via ethernet (een kabeltje) doorgestuurd naar een centraal systeem dat uiteindelijk een verbinding onderhoudt met het Internet.
Dat verbinden met Internet kan op heel veel manieren.
Er zou per winkel een verbinding met Internet kunnen zijn, of de winkelketen heeft een centrale connectie met het Internet.
Wat jij dan ziet, hangt heel erg af wan wat je intikt.
Ik neem aan dat je bekend bent met publieke ip adressen en prive ip adressen. Het adres van jouw PC in de winkel is een prive adres, en om die reden niet bereikbaar vanuit het Internet. (10.x.y.z 172.16-32.y.x 192.168.y.z). Zie hiervoor ook http://nl.wikipedia.org/wiki/IP-adres. Zo zijn de access points van de winkel mooi afgeschermd vanuit het Internet. Geen 100% garantie, maar wel een standaard ontwerpregel.

Ergens in de winkel (of keten) ga jij van een prive adres over naar een publiek adres. Meestal is dat een proxy.
De default gateway van jouw pc bij de winkel zal vaak (maar niet altijd) het apparaat zijn dat die connectie onderhoudt. Dat is dus de machine, die ervoor zergt dat jouw verkeer afgeleverd wordt op het Internet. Kans dat daar nog een firewall, content scanner oid tussenzit is groot.

Overigens heet het accesspoint wel een ip adres, maar dat zal voor jou niet bereikbaar zijn omdat het waarschijnlijk een eigen "management" Vlan heeft (een virtueel lan dus, waar jij niet bij kan).

Maar wat wil je nu eigenlijk? Weten hoe het nu exact in elkaar zit, of wil je meer... Maak je wens kenbaar, met de opmerking ik wil weten hoe het zit kan ik niet zoveel.
08-05-2012, 16:21 door Anoniem
Ik hoor snel!

IK HOOR SNEL ?? Wat is dat ?

Volgens mij wil jij misbruik maken van de expertise van sommige mensen op security.nl om te leren .
En zit je te vissen omdat je iets anoniem wil downloaden wat het daglicht niet kan verdragen .
En dit is geen leuk filmpje downloaden maar iets smerigs of iets ernstigs .

(en kom dan niet met een lulverhaal over een broer in Libie of Nigeria die speciaal nieuws heeft , want iedereen kan tegenwoordig zijn mails versleuteld versturen als hij wil )
08-05-2012, 17:07 door Anoniem
Door Anoniem:

Ik hoor snel!

IK HOOR SNEL ?? Wat is dat ?

Volgens mij wil jij misbruik maken van de expertise van sommige mensen op security.nl om te leren .
En zit je te vissen omdat je iets anoniem wil downloaden wat het daglicht niet kan verdragen .
En dit is geen leuk filmpje downloaden maar iets smerigs of iets ernstigs .

(en kom dan niet met een lulverhaal over een broer in Libie of Nigeria die speciaal nieuws heeft , want iedereen kan tegenwoordig zijn mails versleuteld versturen als hij wil )

WTF! Ik ben gewoon een jongen van 14 die computer,software,telefoons alles van dat heel erg interesant vind! En jij bent degene die als naam heeft Anoniem!
08-05-2012, 18:04 door Security Scene Team
Door Anoniem: Ik ben erg geïnteresseerd in de computer (cmd, sofware, hardware enz.). Ik heb een vraag; Kan je een IP-Adres achterhalen via je telefoon als je bijvoorbeeld in de Hema op het internet zit?

"Ik ben erg geïnteresseerd in de computer" !? wat een gelul ....jij wilt gewoon iets downloaden wat extreem illlegaal is terwijl je bij de Hema een bakkie koffie doet . Daarom vraag je dat hier . Of daar je IP adres niet getraced kan worden .
Bij deze ben je al verdacht . En zijn je gegevens die je hier achterlaat al gelogd .
Tot indien mogelijk het monitoren van jouw internetgedrag voor een bepaalde tijd .

daar heb je dr weer zo 1. misschien doet hij dit wel voor een studie project. leren is niet illegaal, om wat voor vraag het ook gaat. dus: domme vragen bestaan niet.. wel domme antwoorden!
08-05-2012, 18:10 door ceramic
[Verwijderd]
08-05-2012, 18:10 door Security Scene Team
Door Anoniem:

Ik hoor snel!

IK HOOR SNEL ?? Wat is dat ?

Volgens mij wil jij misbruik maken van de expertise van sommige mensen op security.nl om te leren .
En zit je te vissen omdat je iets anoniem wil downloaden wat het daglicht niet kan verdragen .
En dit is geen leuk filmpje downloaden maar iets smerigs of iets ernstigs .

(en kom dan niet met een lulverhaal over een broer in Libie of Nigeria die speciaal nieuws heeft , want iedereen kan tegenwoordig zijn mails versleuteld versturen als hij wil )

en wat zou het daglicht niet kunnen verdragen? immers: informatie is een recht, evenals de gratis wifi bij de hema.

en ja bijv child porn zou het daglicht niet kunnen verdragen, maar ik denk niet dat meneer dit gaat doen in een publiekelijk open ruimte. en daarvoor heb je geen intern ip adres nodig.. ik denk dat meneer gewoon de veiligheid van de hema wifi hotspot wil testen. iets wat een goed ding is, zolang hij zijn bevindingen deelt met de hema?
08-05-2012, 18:17 door Anoniem
Kan je wel niet mee eens zijn met je zielige duimpje maar ik denk niet dat security.nl is bedoeld als manual om te leren om anoniem kinderporno of andere zieke dingen te downloaden van het net
08-05-2012, 18:28 door Anoniem
en wat zou het daglicht niet kunnen verdragen? immers: informatie is een recht, evenals de gratis wifi bij de hema.

Dus het gratis WiFi van de Hema is een ook een recht ???

Wat ben jij een stomme debiel zeg !!! hahahaha ongelofelijk !!!
08-05-2012, 18:32 door regenpijp
@ Security Scene Team

Als de Hema al gratis WiFi aanbied is het het hoogstwaarschijnlijk een open netwerk wat sowieso nul beveiliging heeft.
08-05-2012, 18:54 door Anoniem
Wat lul je nou met je meneer dit meneer dat , mischien is het wel een jochie van vijftien ...
Dus jij denkt dan jouw meneertje de veiligheid van de Hema even gaat testen !?
Jahoor ...daarom vraagt hij dat ook hier hoe dat moet want jouw meneertje is een veiligheidsexpert die beveiligingen test
maar weet niet hoe hij het moet doen....
09-05-2012, 16:21 door ceramic
[Verwijderd]
09-05-2012, 22:21 door Anoniem
Door regenpijp: @ Security Scene Team

Als de Hema al gratis WiFi aanbied is het het hoogstwaarschijnlijk een open netwerk wat sowieso nul beveiliging heeft.

hoeft niet per se, connecten naar internet zul je zoiszo kunnen. maar denk dat het interne spul best afgewerkt zit hoor..
misschien iets voor engelfriet om te testen, en artikeltje van maken? lol
10-05-2012, 07:47 door Anoniem
Wat een ontezettende troll man,
kan Security.nl het ip van die onzettend irritante "Anoniem" niet blocken ?
02-11-2012, 16:09 door Anoniem
nou ik deze topie ff bekijk kwam het zo op me neer


1 meneer/mvr vraagt een vraag
2 vele mensen geven goeie antwoorden / advies
3 daarna komt er zo'n raare reactie dat helemaal onterecht is
4 dan zijn er vele mensen die erop ingaan
5 tenslotte wat een onzin allemaal en trouwens wat maakt het uit, je hoef niet ieder mens te verdenken op iets verdachts als meneer/mvr iets geks vraagt in jouw ogen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.