Google heeft vorig jaar 134 miljoen advertenties geblokkeerd omdat ze malware bevatten, spam waren of reclame voor vervalste goederen maakten. In 2010 ging het nog om 56,7 miljoen advertenties die werden geweigerd. "Foute advertenties hebben een disproportioneel negatief effect op onze gebruikers, zelfs één enkele advertentie die door onze verdediging heen slipt is er één teveel", zegt David Baker, directeur Engineering en Advertising.
Verdediging
Volgens Baker gaat het om een relatief klein aantal 'foute spelers' die de verdediging van Google proberen te omzeilen. "Terwijl wij beter en sneller worden in het stoppen van deze adverteerders, verdubbelen die hun inzet en maken ze nog sneller nieuwe accounts aan."
Het aantal geblokkeerde accounts in 2011 verdrievoudigde ten opzichte van het jaar daarvoor. Vorig jaar werden er 824.000 accounts uitgeschakeld wegens overtreding van de voorwaarden en het advertentiebeleid. Een jaar eerder waren dat er nog 248.000.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.