Duizenden LinkedIn-gebruikers die de waarschuwing ontvingen dat hun wachtwoord op internet was gelekt en ze een nieuw wachtwoord moesten aanmaken, beschouwden het bericht als spam. Spamfilteraar Cloudmark zag een gigantische toename van het aantal spammeldingen met betrekking tot het resetten van LinkedIn-wachtwoorden. Vier procent van de gebruikers beschouwde het bericht als spam.
"Als LinkedIn 6,5 miljoen e-mails verstuurde, dan kunnen 250.000 mensen zich feliciteren dat ze geen spam hebben ontvangen, maar nog steeds met een gecompromitteerd LinkedIn-wachtwoord zitten", zegt Andrew Conway.
Uitschrijven
Conway stelt dat er niets verdachts aan de e-mail van LinkedIn was. Het was DKIM gesigneerd, noemde de ontvanger bij naam en bevatte geen enkele links, alleen een verzoek om LinkedIn handmatig via de browser te bezoeken. Toch werd het als spam aangemerkt.
"Een deel van het probleem is dat mensen gewend zijn om e-mail van LinkedIn ontvangen die ze niet willen, en in plaats van zich uit te schrijven, markeren ze het als spam en hopen ze dat het verdwijnt." En dat komt volgens deels door LinkedIn zelf, gaat Conway verder. "Door teveel e-mail te versturen waar mensen niet geinteresseerd in zijn, worden ze genegeerd als ze iets belangrijks te melden hebben."
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.