image

Delta Air Lines levert goedkope tickets na programmeerfout

vrijdag 27 december 2013, 10:17 door Redactie, 5 reacties

De Amerikaanse vliegmaatschappij Delta Air Lines zal extreem goedkope tickets die klanten dankzij een programmeerfout konden bestellen gewoon leveren, zo laat de maatschappij weten. Door de fout werden de prijzen van vliegtickets zowel op de eigen website als ticketsites verkeerd weergegeven.

Een retourtje Cincinnati en Minneapolis werd voor 25,05 dollar verkocht (18,16 euro). Een retourtje Cincinnati en Salt Lake City ging voor 48,41 dollar van de hand (35 euro). Normaliter kosten deze tickets meer dan 400 dollar (290 euro). Een woordvoerder laat tegenover de Associated Press weten dat het probleem inmiddels is opgelost, maar dat alle klanten die de goedkope tickets hebben gekocht die gewoon zullen krijgen.

Regels

Volgens George Hobica van AirfareWatchDog.com probeerde de vliegmaatschappij alle tickets met 10 of 20 dollar aan te passen en heeft iemand daarbij een fout gemaakt. Nieuwe regels van het Amerikaanse Ministerie van Transport, bedoeld om misleidende advertenties tegen te gaan, verplichten vliegmaatschappijen om gemaakte fouten in de prijzen van vliegtickets na te komen.

Reacties (5)
27-12-2013, 11:05 door Anoniem
Zeer netjes dat ze alsnog de tickets leveren! Ben benieuwd wat ze dat foutje gekost heeft :| :)

En.. Of diegene die de fout gemaakt heeft nu nog werk heeft.
27-12-2013, 13:06 door Anoniem
Leuk,dan kan je lekker goedkoop reizen.
27-12-2013, 13:43 door Anoniem
Dit is niet 'zeer netjes' hoor. Gewoon een platte commerciele beslissing.
Als ze niet leveren zijn ze veel meer kwijt aan procedures en slechte reclame.

Ook slimme marketing het zo uit te spelen, 'zie ons eens aardig zijn...'
27-12-2013, 22:47 door Anoniem
Door Anoniem: Dit is niet 'zeer netjes' hoor. Gewoon een platte commerciele beslissing.
Als ze niet leveren zijn ze veel meer kwijt aan procedures en slechte reclame.

Ook slimme marketing het zo uit te spelen, 'zie ons eens aardig zijn...'

Nieuwe regels van het Amerikaanse Ministerie van Transport, bedoeld om misleidende advertenties tegen te gaan, verplichten vliegmaatschappijen om gemaakte fouten in de prijzen van vliegtickets na te komen.
29-12-2013, 10:02 door Anoniem
Als ze niet leveren zijn ze veel meer kwijt aan procedures en slechte reclame.

Ook slimme marketing het zo uit te spelen, 'zie ons eens aardig zijn...'

Bekende marketing strategie, vorige week nog in NL:

Wij zien graag dat "Kerst Lukt" dit jaar:
http://m.nos.nl/artikel/590132-ah-recept-fles-drank-in-toetje.html
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.