Het Tsjechische anti-virusbedrijf AVG lanceert in september een boek waarin het consumenten uitlegt hoe ze hun online privacy kunnen beschermen en beheren. "Wide Open Privacy: Strategies for the Digital Life" is vooral bedoeld om consumenten meer kennis over online privacy te geven en een strategie te ontwikkelen om die te beschermen op een manier zodat ze nog steeds online actief kunnen blijven.
Geheimen
"Handelaren, banken, creditcardmaatschappijen en andere e-commerce partijen, mogelijk zelfs onze overheid, volgen alles wat we doen. En we maken het zo makkelijk voor ze, waarbij we onze meest intieme geheimen over financiën, gezondheid, seksuele voorkeur en locatie aanbieden, waarbij deze privégegevens worden verplaatst, verhandeld, gedeeld en soms ook verloren zonder dat we het weten", zegt CEO en mede-auteur J.R. Smith
"De overheid heeft niet meer macht nodig. De industrie heeft niet meer macht nodig. Wij hebben meer macht nodig", zo laat Smith weten. "Het is tijd om een kant te kiezen en AVG kiest de kant van de consument." Het boek zal zowel online als in de boekhandel verkrijgbaar zijn.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.