De advertenties die Mozilla van plan is om in Firefox weer te geven zullen geen trackingfeatures bevatten, aldus Mozilla-voorzitter Mitchell Baker. Deze week liet Mozilla weten dat het van plan is om op de Tiles-pagina, waar negen blokken te zien zijn, ook advertenties wil gaan tonen.
Het zou dan om twee of drie gesponsorde Tiles gaan met informatie die interessant voor de gebruiker is. Mozilla heeft zich lange tijd niet beziggehouden met het aanbieden van content of advertenties, maar volgens Mitchell is de tijd nu veranderd. Gebruikers zouden tegenwoordig verwachten dat software dingen voor ze doet, en weet wat ze eerder hebben gedaan.
Gebruikers die elke keer als ze Firefox starten een schone browser met lege Tiles verwachten zouden niet meer de standaard zijn. Daarom wil Mozilla meer gerichte content gaan aanbieden, waarbij er ook ruimte voor gesponsorde Tiles is. "Waarom zouden we gesponsorde resultaten toevoegen? Als de Tiles nuttig voor mensen zijn genereren we inkomsten. Het genereert inkomsten die het Mozilla project ondersteunen", aldus Mitchell.
De Mozilla-voortzitter erkent dat het een moeilijk onderwerp is om te bespreken, zowel bij gebruikers als de eigen ontwikkelaars. Daardoor zou de browserontwikkelaar er extra op gericht zijn om ervoor te zorgen dat de Tiles de gebruikerservaring ten goede komen en waarde voor gebruikers hebben.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.