Door Spiff: De door Yobi genoemde aanpak werkt ook, maar daarbij moet je dan voor het administrator-account alle gewenste instellingen nog gaan maken.
Door met Easy Transfer alle instellingen te kopiëren naar het andere account, vermijd je dat je handmatig alle instellingen nog moet gaan maken voor het nieuwe account.
Door golem: 1. De door golem genoemde aanpak :)
2. Over welke gewenste instellingen heb je het dan ?
Hai Golem,
Ik bedoelde wel degelijk Yobi, want die schreef "Maak een nieuw administrator-account aan en wijzig de account waaronder gewerkt wordt naar een gebruikers-account."
Ik vermoedde al wel dat jij mogelijk hetzelfde bedoelde met "Een nieuw admin account aanmaken, daarmee inloggen en de rechten van het huidige admin-account op normale user zetten", maar tot nadat ik dat later een aantal keren opnieuw had nagelezen vond ik het wat onduidelijker geformuleerd, de formulering van Yobi sloot blijkbaar meer aan op mijn eigen stijl. Pas daarná zag ik dat jullie hetzelfde bedoelden.
En de instellingen die ik bedoelde zijn álle instellingen voor het account, voor Windows en voor de geïnstalleerde software. Álle instellingen in Windows en in de geïnstalleerde software die per account verschillend zijn in te stellen - dat zijn dus alle instellingen waarvoor geen administratorrechten nodig zijn om ze aan te passen.Véél te veel om op te noemen.
Wil je die instellingen in het nieuw gecreëerde account allemaal net zo neerzetten als je in het eerdere account had gedaan, dan is het veel werk om dat allemaal handmatig te moeten doen en is de methode met behulp van Easy Transfer zeer handig. Dit althans wanneer je je systeem stevig naar persoonlijke wens hebt ingericht. Laat je vrijwel alle instellingen staan op de standaardinstelling, of wil je voor je tweede account volstrekt andere instellingen maken, dan is het overzetten van de instellingen uiteraard nauwelijks nuttig.