Een groep van ongeveer 20 mensen zit achter de 'slachting' in het populaire online spel World of WarCraft. World of WarCraft is een massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) waar spelers een online karakter aanmaken om daar allerlei virtuele werelden mee te verkennen. Op het hoogtepunt in augustus 2012 had het spel 9,1 miljoen spelers over de hele wereld. Het door Blizzard ontwikkelde spel werd zondag door een exploit getroffen waardoor duizenden spelers stierven.
"We hebben geen permanente schade aangericht", aldus één van de hackers genaamd Jadd op het Ownedcore forum. Die stelt dat Blizzard erg traag was met het verhelpen van de exploit, waardoor spelers in bepaalde steden stierven. De spelontwikkelaar zou zo'n vier uur nodig hebben gehad om het probleem op te lossen.
Account
Zo'n 20 mensen gebruikten volgens Jadd de exploit. Zijn eigen account is nog altijd niet door Blizzard geblokkeerd. Daarnaast hekelt hij ook de zoektocht van Blizzard naar de hackers. "Het is niet dat we 20000000 goud aan ieders inventaris toevoegden en de economie kapot maakten, kijk naar de Chinese goudverkopers, die dit elke dag doen. Stel je nu de vraag wie het spel echt verpest. Wij zijn het niet. Dat is mijn rechtvaardiging", aldus Jadd.
Blizzard liet eerder weten dat het probleem verholpen was en niet meer kon worden uitgebuit. Andere spelers stellen dat de groep eerder verantwoordelijk was voor het laten crashen van de World of WarCraft-servers.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.