Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Bescherming Windows XP door EMET Notifier

07-04-2014, 16:50 door Anoniem, 12 reacties
Ik lees weinig over de bescherming van Win XP computers door EMET na MS' laatste beveiligingsupdate op 8 april. Als leek vraag ik mij af, of de kwetsbaarheid van XP in combinatie met IE8 door EMET nog in voldoende mate wordt beperkt om XP te blijven gebruiken, ondanks het stopzetten van de ondersteuning.
Reacties (12)
07-04-2014, 17:20 door Zipper
Nee, ook met EMET is Windows XP niet beveiligd.
07-04-2014, 17:44 door Anoniem
Door Anoniem: Ik lees weinig over de bescherming van Win XP computers door EMET na MS' laatste beveiligingsupdate op 8 april. Als leek vraag ik mij af, of de kwetsbaarheid van XP in combinatie met IE8 door EMET nog in voldoende mate wordt beperkt om XP te blijven gebruiken, ondanks het stopzetten van de ondersteuning.

Goede vraag. EMET richt zich op het in de soep laten lopen van specifieke exploits daardoor werken ze niet zoals bedoeld door de aanvaller. Maar er zijn aanvallen denkbaar waarbij het niet helpt. Je zult daarom moeten zorgen dat alle met Internet communicerende applicaties up to date worden gehouden. IE8 vervang je bijvoorbeeld door Firefox.
07-04-2014, 21:58 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 07-04-2014, 21:59
[Verwijderd]
08-04-2014, 00:48 door Anoniem
Met of zonder Emet met of zonder weet ik veel ik blijf gewoon bij XP en als ik aangevallen wordt daar heb ik dan weer een Duitse herder voor die valt dan voor mij dan wel weer aan.
ik wordt zo moe van dat gezeur over XP het heeft alleen maar te maken met geld als XP niet ten onder wordt geholpen
dan blijf de pc markt een ellende en dat is waar het omgaat. niet mekaar iets anders wijs maken.
ik blijf nog een jaar gewoon uit principe ,tegen dit soort uit de zak geld kloppende praktijken XP gebruiken.
veilig,beschermd ,enz. enz. daar ligt deze mijnheer totaal niet wakker van.zal wel geen bloed uitlopen denk.
08-04-2014, 02:06 door Anoniem
Door Peter V.: Als een nieuwe aanval wordt uitgevoerd die niet door EMET kan worden gestopt (en die komen voor), dan is het hebben van zo'n tool in XP volstrekt zinloos. EMET beveiligt niet tegen alles.

Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar zo opgeschreven is het een logische fout. Het gebruik van EMET is zinnig, of er nu een aanval zou zijn die er doorheen kan of niet, dat maakt niet ui. Er zijn ook aanvallen die erdoor mislukken en daar gaat het om bij het gebruik van EMET.

Gebruik EMET dus bij voorkeur wel.
08-04-2014, 09:38 door Anoniem
Door Anoniem: Met of zonder Emet met of zonder weet ik veel ik blijf gewoon bij XP en als ik aangevallen wordt daar heb ik dan weer een Duitse herder voor die valt dan voor mij dan wel weer aan.
ik wordt zo moe van dat gezeur over XP het heeft alleen maar te maken met geld als XP niet ten onder wordt geholpen
dan blijf de pc markt een ellende en dat is waar het omgaat. niet mekaar iets anders wijs maken.
ik blijf nog een jaar gewoon uit principe ,tegen dit soort uit de zak geld kloppende praktijken XP gebruiken.
veilig,beschermd ,enz. enz. daar ligt deze mijnheer totaal niet wakker van.zal wel geen bloed uitlopen denk.

Duitse herder of bloedhond. Het doet er niet toe. Als dit keer een virus je rekening leeg zuigt. Dan kun je vampier worden.
Want dan krijg je geen goud meer terug. Alleen als het het eruit zuigt nog ;)
08-04-2014, 12:22 door Anoniem
EMET zorgt ervoor dat Windows bij het opstarten van bepaalde programma's (die je in EMET hebt toegevoegd) gebruik maken van bepaalde beveiligingsmaatregelen. Een aantal zitten al standaard in Windows Vista en later ingebouwd.

Windows XP daarentegen beschikt niet over deze beveiligingsmaatregelen.
Er bestaat er daardoor een groter aanvals-oppervlak.

Waarom wil je niet upgraden naar Win7/Win8? Als je pc dat niet trekt dan is wellicht Linux een verstandige keuze.
08-04-2014, 14:13 door Anoniem
Door Anoniem: Met of zonder Emet met of zonder weet ik veel ik blijf gewoon bij XP en als ik aangevallen wordt daar heb ik dan weer een Duitse herder voor die valt dan voor mij dan wel weer aan.
ik wordt zo moe van dat gezeur over XP het heeft alleen maar te maken met geld als XP niet ten onder wordt geholpen
dan blijf de pc markt een ellende en dat is waar het omgaat. niet mekaar iets anders wijs maken.
ik blijf nog een jaar gewoon uit principe ,tegen dit soort uit de zak geld kloppende praktijken XP gebruiken.
veilig,beschermd ,enz. enz. daar ligt deze mijnheer totaal niet wakker van.zal wel geen bloed uitlopen denk.

Prima, maar je bank zal bij een digitale beroving al heel gauw zeggen, dat je dat fijn zelf kunt dokken. Immers, je OS is niet meer ondersteund en valt niet meer onder de richtlijn.... En helaas voor jou, ze hebben nog gelijk ook.
08-04-2014, 23:46 door vanegmond
Prima, maar je bank zal bij een digitale beroving al heel gauw zeggen, dat je dat fijn zelf kunt dokken.

Bankzaken op een XP doen is vragen om moeilijkheden, vooral vanaf nu !
Ik vraag me alleen af, als we hier de pc gebruiken om wat te surfen, vaak naar de zelfde sites. Hoe veilig kunnen we dat blijven doen ? Loopt het Netwerk in gevaar met een XP ertussen, alles zit met vaste kabel, via 2 routers, die met elkaar verbonden zijn.
09-04-2014, 02:23 door Anoniem
Door Anoniem: Met of zonder Emet met of zonder weet ik veel ik blijf gewoon bij XP en als ik aangevallen wordt daar heb ik dan weer een Duitse herder voor die valt dan voor mij dan wel weer aan.
ik wordt zo moe van dat gezeur over XP het heeft alleen maar te maken met geld als XP niet ten onder wordt geholpen
dan blijf de pc markt een ellende en dat is waar het omgaat. niet mekaar iets anders wijs maken.
ik blijf nog een jaar gewoon uit principe ,tegen dit soort uit de zak geld kloppende praktijken XP gebruiken.
veilig,beschermd ,enz. enz. daar ligt deze mijnheer totaal niet wakker van.zal wel geen bloed uitlopen denk.

Prima, maar je bank zal bij een digitale beroving al heel gauw zeggen, dat je dat fijn zelf kunt dokken. Immers, je OS is niet meer ondersteund en valt niet meer onder de richtlijn.... En helaas voor jou, ze hebben nog gelijk ook.


hallo jongens
ik ben niet blond ik doe natuurlijk geen bank zaken op mijn xp pc, dat is toch nooit gesteld dus geen indianen verhalen de wereld in helpen.
ik blijf mijn xp pc gewoon nog een jaar gebruiken en daar mee uit
09-04-2014, 11:17 door Anoniem
Door Anoniem: Door Anoniem: Met of zonder Emet met of zonder weet ik veel ik blijf gewoon bij XP en als ik aangevallen wordt daar heb ik dan weer een Duitse herder voor die valt dan voor mij dan wel weer aan.
ik wordt zo moe van dat gezeur over XP het heeft alleen maar te maken met geld als XP niet ten onder wordt geholpen
dan blijf de pc markt een ellende en dat is waar het omgaat. niet mekaar iets anders wijs maken.
ik blijf nog een jaar gewoon uit principe ,tegen dit soort uit de zak geld kloppende praktijken XP gebruiken.
veilig,beschermd ,enz. enz. daar ligt deze mijnheer totaal niet wakker van.zal wel geen bloed uitlopen denk.

Prima, maar je bank zal bij een digitale beroving al heel gauw zeggen, dat je dat fijn zelf kunt dokken. Immers, je OS is niet meer ondersteund en valt niet meer onder de richtlijn.... En helaas voor jou, ze hebben nog gelijk ook.


hallo jongens
ik ben niet blond ik doe natuurlijk geen bank zaken op mijn xp pc, dat is toch nooit gesteld dus geen indianen verhalen de wereld in helpen.
ik blijf mijn xp pc gewoon nog een jaar gebruiken en daar mee uit

Groot gelijk heb je. Hier op www.security.nl zit het vol met mensen die iedereen voor gek verklaren als ze niet alles 100% potdicht proberen te timmeren.

Onzin, is dat natuurlijk. Iets beveiligen moet niet meer moeite kosten dan het waard is, en als je de mensen hier moet geloven moet je al oppassen met hardop spreken op straat, want als iemand je stem opneemt en leert na te bootsen kunnen ze mogelijk wel eens identiteitsfraude plegen, en daar moet je je dan toch echt 100% tegen beschermen.
10-04-2014, 19:35 door Anoniem
Onzin, is dat natuurlijk. Iets beveiligen moet niet meer moeite kosten dan het waard is, en als je de mensen hier moet geloven moet je al oppassen met hardop spreken op straat, want als iemand je stem opneemt en leert na te bootsen kunnen ze mogelijk wel eens identiteitsfraude plegen, en daar moet je je dan toch echt 100% tegen beschermen.

Je moet wel dom zijn om daarin te trappen of phisingmails van banken! Mijn advies = paranoia werkt zie gedrag NSA!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.