image

PlaySpan lekt gegevens miljoenen gebruikers

donderdag 11 oktober 2012, 15:20 door Redactie, 5 reacties

Aanvallers zijn erin geslaagd betaalplatform PlaySpan te hacken en de gegevens van miljoenen gebruikers buit te maken. PlaySpan, dat vorig jaar door VISA werd overgenomen, verzorgt betalingen voor verschillende online games, zoals World of Tanks. Het gaat om user ID's, e-mailadressen en versleutelde wachtwoorden van 2 miljoen gebruikers.

Alle PlaySpan Marktplaats accounts zijn inmiddels geblokkeerd, terwijl de website zelf nog steeds voor 'onderhoud' offline is. Het bedrijf heeft naar alle klanten een e-mail gestuurd waarin wordt gevraagd het wachtwoord te wijzigen.

Reacties (5)
11-10-2012, 23:12 door Anoniem
Hoop niet dat mijne er bijzitten
12-10-2012, 11:04 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
29-11-2012, 16:36 door Anoniem
Van wie is er ook van zijn/haar rekening geld afgeschreven zonder dat je het op tijd in de gaten had???? Het overkwam mij bijna 900 euro. Op het bank afschrift staat bij ieder afgeschreven bedrag dat dit voor Facebook credits is. Op mijn Facebook pagina staat dat ik nooit betalingingen heb gedaan en ook nooit credits heb ontvangen, dus!
De betaling is via St Molliepayments naar Playspan gegaan. Maar Playspan kan ik niet bereiken. De ABNAMRO bank werkt ook niet mee. En de politie heeft de zaak onder de aandacht gebracht bij Electronic Crimes Taskforce (ECTF).
Het gaat hier om een IDeal betaling. Na screening van de computer bleek deze te zijn hehackt. Heeft iemand wel eens een Ideal betaling terug kunnen draaien? Heeft iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen?
29-11-2012, 17:03 door gamjac50
Bij wie is er van zijn bankrekening geld geplunderd? Bij mij is er onlangs voor een totaal bedrag van bijna 900 euro geld afgeschreven. Totdat ik opeens niets meer kon opnemen kwam ik er pas achter. De bedragen zijn via St. Molliepayments naar Playspan gegaan. Volgens het afschrift voor Facebook credits, in het totaal 19.000. Facebook opgezocht betalingen zijn nooit gedaan en ook nog nooit credits ontvangen. Ook nog nooit berichten ontvangen van Playspan, wij zijn tenslotte ook geen klant. ABNAMRO bank doet niets. Politie heeft deze zaak neergelegd bij Electronic Crimes Task Force (ECTF).
Facebook reageert niet op mijn berichten. Probeer via St.Molliepayments te achterhalen naar wie het geld of de credits is gegaan. Het gaat om een Ideal betaling, wij denken tijdens het betalen via Ideal Facebook niet te hebben afgesloten. Maar hier kunnen wij alleen maar naar raden. Wie heeft er een idee wat kan ik nog meer doen? Heeft iemand ervaring met het terughalen van een Ideal betaling?
11-07-2013, 20:56 door Anoniem
Bij mij is dit ook gebeurd, in mijn 'gelukkig' maar 4,73 en 3,66. De Rabobank is hierin erg behulpzaam. Ze kunnen het bedrag echter niet direct terugboeken omdat het Ideal betaling is. Bij de Rabobank loopt nu een fraudedossier. Tevens kreeg ik het advies om de pc goed op te schonen en aangifte te doen.
Is dit bij jou ondertussen terugbetaald en opgelost gamjac50?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.