image

Meeste AH-klanten willen privacy niet ruilen voor bonus

donderdag 17 april 2014, 12:25 door Redactie, 13 reacties

Al 10 miljoen klanten van Albert Heijn beschikken over de nieuwe bonuskaart die vorig jaar werd gelanceerd, maar slechts een kwart heeft de kaart online geactiveerd om ook persoonlijke aanbiedingen te ontvangen. Dat liet Ahold-baas Dick Boer gisteren tijdens de aandeelhoudersvergadering weten.

Klanten die hun bonuskaart online activeren, ontvangen naast de normale bonuskortingen ook persoonlijke aanbiedingen. Het gaat dan om kortingen op producten die de klant regelmatig koopt en kortingen op producten waarvan Albert Heijn denkt dat ze voor de klant interessant zijn. Volgens de supermarkt worden op deze manier klanten "bedankt en beloond" omdat ze dagelijks hun boodschappen bij Albert Heijn doen.

Eind 2013 waren er nog 7 miljoen nieuwe bonuskaarten onder klanten uitgedeeld en waren er 2 miljoen geactiveerd om persoonlijke aanbiedingen te ontvangen, zo blijkt uit het jaaroverzicht.

Reacties (13)
17-04-2014, 13:18 door Whacko
Beste meneer Dick Boer,

Waarom moet ik mijn bonuskaart koppelen aan mijn adres en persoonsgegevens? U kunt toch al aan mijn aankopen zien, wat ik vaak koop? Dit is gekoppeld aan het nummer van de kaart. De enige reden dat u die informatie wilt, is datamining. Hier kunt u namelijk geld aan verdienen door demografische statistieken te maken. Zo weet u welke doelgroep u met bepaalde producten aanspreekt.
Maar u kunt deze informatie prima op anonieme basis gebruiken. Als ik vaak rijst koop wil ik daar vast wel een extra aanbieding voor ontvangen. Daarvoor hoeft u niet te weten dat mijn voorouders uit Azie komen.

Bedankt :)
17-04-2014, 13:28 door Anoniem
Dat is de reden waarom mijn naam op de bonus kaart nu Jan Smit is.

Schijt eraan,ze vragen er zelf om. Bonus kost mij nu geen privacy maar een lachertje.
17-04-2014, 13:35 door Anoniem
Die koppeling hebben ze ook bij de anonieme kaart al, alleen geeft registreren aan dat ze er meer mee mogen doen via de voorwaarden waar je mee akkoord gaat en dat er nog meer gegevens ingevuld zijn die tevens geverifieerd zijn (zelf opgegeven).

U heeft een bonuskaart, dus alle aankopen zijn bekend. U pint daarbij, bank en nr zijn bekend. U spaart airmiles, nummer gekoppeld. U wisselt ze in, postcode en huisnummer bekend. En logt in op de gratis wifi: uw route in de winkel is bekend, net als hoe lang u bezig bent en naar welk schap u kijkt. Pakt de camera op de parkeerplaats straks ook nog ff het kenteken mee.
17-04-2014, 14:53 door Anoniem
Ben al een hele tijd geleden opgehouden bij de appie om de hoek te winkelen. De bordjes "hier alleen pinnen" waren genoeg om niet meer langs te komen. Dat het gezonder is (stukje fietsen) en het ook nog eens geld scheelt om elders mijn wekelijkse boodschappen te halen neem ik dan maar op de koop toe.
17-04-2014, 15:30 door Anoniem
Ik heb mij uiteraard ok niet aangemeld bij AH en gebruik een aantal bonuskaarten (sommige gevonden) door elkaar. Hoe meer data-verwarring, hoe beter. Bijna alle bedrijven willen je schoonmoeder spelen. "Neem dit, dat is handig", "neem dat, dat is veeel beter". Ja, nou weet ik het wel, ma - pardon AH.
17-04-2014, 18:03 door waaromdan
Dus omdat iets handmatig activeren nou eenmaal niet als prioriteit wordt beschouwd en vaak wordt vergeten, is de reden voor deze hele groep automatisch privacy?
17-04-2014, 19:42 door Anoniem
Door Anoniem: Ben al een hele tijd geleden opgehouden bij de appie om de hoek te winkelen. De bordjes "hier alleen pinnen" waren genoeg om niet meer langs te komen. Dat het gezonder is (stukje fietsen) en het ook nog eens geld scheelt om elders mijn wekelijkse boodschappen te halen neem ik dan maar op de koop toe.
Wat een ontzettend achterlijke reden! Pinnen is sneller. Als jij liever achter rijen aan wilt sluiten voor de met-contant-te-betalen-kassa dan doe je dat toch gewoon.
17-04-2014, 19:45 door Anoniem
Ik ruil al sinds de introductie van de bonuskaart regelmatig met vrienden en familie mijn bonuskaart. Als je zeker wil zijn dat een aanschaf met bonuskaart niet te correleren is aan jouw als persoon direct, dan ook met cash betalen!
18-04-2014, 09:58 door Anoniem
Ik heb sinds enkele maanden de AH compleet geboycot.
Eens kijken hoe lang AH voet bij stuk houd als grote groepen mensen dat gaan.
18-04-2014, 10:24 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ben al een hele tijd geleden opgehouden bij de appie om de hoek te winkelen. De bordjes "hier alleen pinnen" waren genoeg om niet meer langs te komen. Dat het gezonder is (stukje fietsen) en het ook nog eens geld scheelt om elders mijn wekelijkse boodschappen te halen neem ik dan maar op de koop toe.
Wat een ontzettend achterlijke reden! Pinnen is sneller. Als jij liever achter rijen aan wilt sluiten voor de met-contant-te-betalen-kassa dan doe je dat toch gewoon.
Poeh hé, die paar tellen, beetje stress? Maak eens babbeltje met iemand in de rij, als je tenminste niet naar je schermpje loopt te turen ;]
18-04-2014, 12:59 door Anoniem
Ik heb tien bonuskaarten. Ik wens Albert Heijn daarom veel succes met het koppelen van m'n gegevens. Ik kom namelijk niet zo vaak bij de AH.
22-04-2014, 12:27 door Anoniem
Goed verwoord hierboven..
niet gekoppeld.. trouwens, steeds vaker is elders goedkoper
22-04-2014, 22:32 door Anoniem
10 miljoen klanten? Dat is overdreven veel. Met 20 miljoen Neder- en Medelanders betekent dit 1 op 2. Een gemiddeld huishouden bestaat uit 2,5 personen. Per huishouden 1 bonuskaart betekent 8 miljoen. Dit is het hoogst haalbare!!
Niet iedereen komt bij AH. Laten we uitgaan van 50% van de huishoudens. Dan zijn het 4 miljoen kaarten. Tenzij ....... iedereen gaat kwartetten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vind dit marketing bedrog! Ze staan hiermee compleet voor JOKER.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.