Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

[Verwijderd]

27-04-2014, 23:22 door [Account Verwijderd], 8 reacties
Laatst bijgewerkt: 27-04-2014, 23:27
[Verwijderd]
Reacties (8)
28-04-2014, 04:01 door Anoniem
Ongeldig. De wet is duidelijk: de bank moet aantonen dat de klant grof nalatig is geweest.
28-04-2014, 09:05 door Mysterio
Tja, de NVB vertegenwoordigt alle banken in Nederland, dus ik vrees dat je bij alle banken dit soort dingen gaat tegenkomen. De bank moet overigens nog steeds aantonen dat de klant zich niet heeft gehouden aan de voorwaarden en dat de klant op de hoogte zou moeten zijn geweest van die nieuwe voorwaarden.
28-04-2014, 09:23 door Anoniem
Door Anoniem: Ongeldig. De wet is duidelijk: de bank moet aantonen dat de klant grof nalatig is geweest.
Hoezo ongeldig? De consument neemt een product af onder de voorwaarden die de consument en de dienstverlener overeen zijn gekomen. Pas als hier onenigheid over ontstaat komt de rechter er eventueel aan te pas. Het liefst natuurlijk pas nadat de 'onafhankelijke' geschillencommissie (na een jaar of 2) uitspraak heeft gedaan (, bijna altijd in het voordeel van de ING).

De ING wil gewoon zo veel mogelijk winst maken en dat betekent schade-beperking. Dat dat over de rug van de klant moet is geen probleem, er zijn er nog steeds 6 miljoen. Wat al die mensen nog steeds bij de ING doen? Geen idee, maar als ze nu nog klant zijn, zullen deze voorwaarden ze ook niet wegjagen. Overigens lijkt me dit ook een mooi voorzetje naar de (mogelijke) problemen omtrent het fantastische "contactloos betalen."

Vanuit sociaal oogpunt snap ik al lang niet meer wat al die mensen nog bij de ING doen, vanuit een zakelijk oogpunt kan ik enkel zeggen dat ik jaloers ben op de ING ;]
28-04-2014, 12:11 door Anoniem
"Ongeldig. De wet is duidelijk: de bank moet aantonen dat de klant grof nalatig is geweest"

En je denkt dat deze regels in de rechtzaal geen rol gaan spelen bij de vraag of de klant al dan niet grof nalatig is geweest ?
28-04-2014, 12:19 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ongeldig. De wet is duidelijk: de bank moet aantonen dat de klant grof nalatig is geweest.
Hoezo ongeldig?

De wet gaat boven voorwaarden. De banken kunnen nog zoveel "afspreken", maar dat is gebakken lucht.
28-04-2014, 21:36 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ongeldig. De wet is duidelijk: de bank moet aantonen dat de klant grof nalatig is geweest.
Hoezo ongeldig?

De wet gaat boven voorwaarden. De banken kunnen nog zoveel "afspreken", maar dat is gebakken lucht.
Dat weet ik ook wel, maar ik weet net zo goed als de ING dat de overgrote meerderheid keihard op z'n snufferd gaat. Daarbij is het gebruikelijk om als consument eerst nog 'even' een gang langs de geschillencommissie te maken (die dus niet naar de Wet kijken), waar ook makkelijk 2 jaar overheen gaat.
Resultaat = per 100 zaken: 90 klanten de sjaak, 9 schikkingen en één rechtsgang, of iets in die orde van grootte. Tel uit je 'winst.'
29-04-2014, 11:08 door Anoniem
Overigens is het raadzaam om een klacht bij de ING in te dienen en deze klacht ook bij de toezichthouder Financiele Markten neer te leggen. De ING maakt misbruik van hun marktpositie door voorwaarden op te leggen die niet conform de wettelijke afspraken zijn waarbij ze ervan uitgaan dat er maar weinig rekeninghouders zullen overstappen door de financiele verplichtingen die deze met de ING zijn aangegaan. Uiteraard heeft de ING zich aan de wet te houden en kan door de toezichthouder hierop aangesproken worden indien er maar voldoende klachten worden ingediend.
29-04-2014, 16:12 door Anoniem
Zo onredelijk zijn die 5 veiligheidsregels toch niet?
Dat je je systeem up to date moet houden, af en toe je rekening checken, een wachtwoordje op je computer, je wachtwoorden niet weggeven en een virusscanner geïnstalleerd moet hebben.....lijkt me een kleine moeite om eventuele problemen voor te zijn.

Daarnaast moet de bank volgens mij toch behoorlijk haar best doen om te bewijzen dat de gebruiker zich niet aan die voorwaarden heeft gehouden.. Ik ben benieuwd hoe ze dat willen controleren binnen de kaders van ons recht op privacy e.d..

ING is trouwens niet de enige bank in NL met deze voorwaarden, of gelijkwaardige voorwaarden.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.