Storingen met internetbankieren hebben een negatieve invloed op het vertrouwen dat consumenten in banken hebben. Met name bij consumenten tussen de 45 en 70 jaar is het vertrouwen het afgelopen jaar afgenomen, aldus onderzoek van KPMG. Verschillende banken hadden dit jaar meerdere malen met storingen te maken waardoor consumenten niet konden internetbankieren.
Ook onaangekondigde tariefswijzigingen hebben een negatieve invloed op het vertrouwen dat zij in de bank hebben. Slechts 7% van de onderzochte consumenten heeft het vertrouwen in hun bank het afgelopen jaar zien toenemen, bijna 20% geeft aan de afgelopen 12 maanden minder vertrouwen in de bank te hebben gekregen. Slechts één op de drie consumenten zou de banken aan anderen aanbevelen.
Vertrouwen
Bijna één op de vier mensen in de leeftijdsgroep 45 t/m 54 jaar heeft het vertrouwen in de bank het afgelopen jaar zien dalen. Van de consumenten in de categorie 55 t/m 70 jaar heeft 18% het vertrouwen in de bank zien afnemen.
Jongeren in de leeftijd van 18 tot 24 jaar blijken het minst negatief over hun bank. Van hen heeft slechts 10% het vertrouwen in de bank zien dalen. Ruim 10% heeft sinds vorig jaar zelfs meer vertrouwen in de bank gekregen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.