Aan Cantalibre,
Allereerst, gezien mijn eerdere reacties mag het toch duidelijk zijn dat ik je wel degelijk serieus neem. Anders had ik niet gereageerd. Ik lach me dus
niet een kriek. Ik kan me echter best voorstellen dat je mijn uitspraak "Niks om van te panieken" verkeerd interpreteerde.
Dan het screenshot, dat je uit een andere thread hebt overgenomen:
http://orcl0610.home.xs4all.nl/ie_melding.jpg[N.B. in de link die jij gaf had je per ongeluk een spatie gezet, waardoor de link niet werkte]
Uit het screenshot lijkt te blijken dat je het niet had over wat ik dacht, "Er wordt alleen veilige inhoud weergegeven", maar over "
Er wordt geprobeerd webinhoud te openen met dit programma op uw computer - Dit programma wordt buiten de beveiligde modus geopend."
Ik zie dat je de link hebt overgenomen uit deze thread:
http://www.security.nl/artikel/42013/1/Er_wordt_geprobeerd_webinhoud_te_openen_...IE_9Win_7_SP_1.htmlMaar ik vermoed dat de melding bij jou
niet Windows Installer vermeldt,
maar Adobe Flash Player?
En ik vermoed dat je een administrator-account gebruikt, en niet een standaardgebruikers-account?
Ik ken hetzelfde fenomeen met Internet Explorer en Flash Player in een administrator-account. Bij het gebruik van IE in een standaardgebruikers-account treed het niet op, althans, niet in mijn ervaring.
Ik ken niet de reden.
Ik heb het 'opgelost' door in IE in het administrator-account via IE\ Extra \
ActiveX-filtering in te schakelen. Dat weerhoudt Flash Player ervan automatisch starten en daarmee voorkom je die melding. Wanneer in een administrator-account IE al ergens voor gebruikt moet worden, dan hoort daarbij hoe dan ook niet het automatisch starten van Flash Player.
Gebruik je echter geen standaardgebruikers-account en alleen een administrator-account, dan is het hoe dan ook verstandiger om daarin verandering te brengen. Zie bijvoorbeeld deze thread:
http://www.security.nl/artikel/43169/Windows_admin_account_omzetten_naar_standaard_account.htmlDan, wat betreft de problemen die je ondervond met het updaten van Flash Player, ik doorzie nog steeds niet wat er precies aan de hand was, je uitleg erover is niet duidelijk genoeg voor me.
En ik vraag me ook af of je mijn tip van donderdag 8-11, 12:31 uur, over het downloaden en installeren van de offline installer voor de plugin-versie voor de niet-IE browsers wel hebt toegepast, of dat je opnieuw Adobe's standaard download-locatie hebt geprobeerd.
Mocht je nog een keer een probleem hebben met Flash Player updates,
verwijder dan Flash Player door middel van het downloaden en uitvoeren van de
Adobe Flash Player uninstaller voor Windows:
http://download.macromedia.com/get/flashplayer/current/support/uninstall_flash_player.exestart na het uitvoeren daarvan de computer opnieuw op,
en download en installeer dan Adobe Flash Player via deze Adobe download-adressen:
voor Windows, voor
IE:
http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/current/support/install_flash_player_ax.exevoor Windows, voor
andere browsers dan IE:
http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/current/support/install_flash_player.exeVerder,
Wat je bedoelt betreffende Avira en Webwereld.nl, dat is me nog steeds niet duidelijk.
Ik ken Avira niet in het gebruik, en je geeft te weinig informatie om te kunnen begrijpen wat je bedoelt.
En daarmee kom ik ten slotte terug op wat je aangeeft over experts en gemiddelde computeraars.
Iemand hoef geen expert te zijn om computerproblemen te begrijpen en op te lossen, ook een gemiddelde gebruiker komt een eind met goed zoeken, goed lezen en vooral ook
helder communiceren. En vooral op dat laatste punt gaat het heel vaak niet geweldig. Nogal wat gebruikers posten (hier en elders) bijdragen die door een ander slechts zeer gebrekkig te begrijpen zijn doordat ze onduidelijk en onvolledig geformuleerd zijn. Het is dan zéér moeilijk om elkaar over en weer te begrijpen en te proberen een en ander op te lossen. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit beslist niet onvriendelijk, maar ook jij formuleert dusdanig dat slecht is te begrijpen waar je het over hebt, Cantalibre. Wanneer je in het vervolg meer zorg draagt voor een heldere communicatie, dan kom je veel verder.
Wil je nog verder zoeken naar een oorzaak van het verschijnen van die meldingen "
Er wordt geprobeerd webinhoud te openen met dit programma op uw computer - Dit programma wordt buiten de beveiligde modus geopend", dan is het denk ik verstandig dat je daarvoor een nieuwe forum-thread start. Vermeld daarbij dan wel alle relevante details, en probeer helder te formuleren.
Succes.