Het Indiase anti-virusbedrijf Quick Heal stuurt programmeurs op huisbezoek bij klanten, om zo een betere relatie op te bouwen. Quick Heal werd in 1995 opgericht en is vooral op de Indiase markt erg populair. Het bedrijf heeft inmiddels 550 werknemers, waarvan 120 zich met onderzoek bezighouden, en had vorig jaar een omzet van 38 miljoen euro. Persoonlijk contact is voor zowel Indiase consumenten als kleine bedrijven erg belangrijk.
Daarom richtte de oprichter van het bedrijf zich vooral op channel-partners die de virusscanner weer bij andere partijen afzetten. Ook de klantondersteuning speelt een belangrijke rol. Zo worden de engineers op huisbezoek bij klanten gestuurd. Iets wat andere anti-virusbedrijven niet zo snel doen.
Volgens Forbes helpt dit bij het veroveren van marktaandeel in kleinere steden, waar mensen niet bekend zijn met de grote anti-virusbedrijven. Inmiddels probeert Quick Heal de werkwijze ook op buitenlandse markten toe te passen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.