image

Avira worstelt met werking Windows 8

maandag 19 november 2012, 11:22 door Redactie, 17 reacties

De beveiligingssoftware van het Duitse anti-virusbedrijf Avira is nog altijd niet geschikt voor Windows 8, ook al is het nieuwe besturingssysteem al drie weken verkrijgbaar. "Windows 8 beschikt over een compleet nieuwe architectuur", zegt Sorin Mustaca van Avira. Door de nieuwe architectuur moet het anti-virusbedrijf allerlei grote aanpassingen aan het gebruikte framework en APIs (Application Programming Interface) doorvoeren.

"Zoals met elk nieuw besturingssysteem is het mogelijk dat aan het begin bestaande software er niet compatibel mee is", gaat Mustaca verder. Op dit moment zijn de producten van Avira nog niet gecertificeerd voor Windows 8 en Server 2012 en krijgen gebruikers die naar Windows 8 upgraden met problemen te maken.

Patch
Avira heeft nu de eerste update uitgebracht die ervoor moet zorgen dat de virusscanner straks ook op Windows 8 werkt. De komende weken zullen er meer patches volgen. Ook hoopt de virusbestrijder de pop-up te verwijderen die aan het begin van de installatie verschijnt en laat weten dat Avira Windows 8 niet officieel ondersteunt.

Reacties (17)
19-11-2012, 11:42 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
19-11-2012, 12:21 door svenvandewege
Echt slap van Avira.

Windows 8 is wel is waar pas uitgekomen, maar hoe lang zijn de beta's, customer previews en release candidates van Windows 8 beschikbaar.
Als het daadwerkelijk zo is dat Avira een hoop api's en componenten moet veranderen om compatibel te zijn met Windows 8, dan hebben ze aardig lang zitten slapen daar in Duitsland.
19-11-2012, 12:53 door Skizmo
Heel veel mensen worstelen met de werking van W8.
19-11-2012, 13:32 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
19-11-2012, 13:38 door Fabian76
Door Skizmo: Heel veel mensen worstelen met de werking van W8.

Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die nog steeds een grijze Windows 95/98 balk onderaan hun scherm willen hebben omdat ze dat "gewent" zijn. Tja, zo wen je nooit ergens aan. Ik ga zelf aankomend weekend over op W8. Ben benieuwd.
19-11-2012, 13:48 door Anoniem
Voor producten die wel onder Windows 8 werken:
http://www.av-comparatives.org/certifications-awards/windows-8-approval
http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-8/
Qua gratis heb je de keuze uit:
Windows Defender (ingebouwd).
AVG AntiVirus Free 2013
Avast Free Antivirus 7.0.1473
Panda Panda Cloud Free Antivirus 2.0
Niet geteste maar wel werkende outsiders:
Roboscan Internet Security Free 2.5 (gebruikt een engine van Bitdefender).
ZoneAlarm Free Antivirus + Firewall 11.0.018.000 (gebruikt een engine van Kaspersky).
19-11-2012, 14:51 door Anoniem
Door Fabian76:
Door Skizmo: Heel veel mensen worstelen met de werking van W8.

Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die nog steeds een grijze Windows 95/98 balk onderaan hun scherm willen hebben omdat ze dat "gewent" zijn. Tja, zo wen je nooit ergens aan. Ik ga zelf aankomend weekend over op W8. Ben benieuwd.

Wat heeft het uiterlijk nu met de werking te maken? (Blijkbaar vind je dat belangrijker.) Best mooi zo'n grijze W95/98 balk, al die flitsende neontroep van tegewoordig is slechts uiterlijk vertoon met als enig nut de rotzooi eronder te verhullen, naar mijn mening.

Aankomend weekend al over? Zozo. Best stoer. het heet niet voor niets WACHT ! ;-D

Anoniemand.
19-11-2012, 17:09 door Anoniem
Tot voor kort veroorzaakte Avast Free BSOD's wanneer er een Realtek netwerkkaart in de PC zit ... Ik denk dat dat nog steeds niet is opgelost.
19-11-2012, 20:10 door Zipper306
Door Skizmo: Heel veel mensen worstelen met de werking van W8.

Onzin,

Windows 8 werkt hier probleemloos !!
19-11-2012, 22:12 door Anoniem
Door Zipper306:
Door Skizmo: Heel veel mensen worstelen met de werking van W8.

Onzin,

Windows 8 werkt hier probleemloos !!

Waar zegt hij dat iedereen ermee worstelt? Dat jij, PeterV en een hoop anderen er geen problemen mee hebben neemt niet weg dat er óók heel veel mensen zijn die er dus wel mee worstelen.
20-11-2012, 00:50 door Anoniem
wat werkt er nou wel op windows 8 dan?meeste drivers zijn nog niet beschikbaar.zelfde met hp reklame een laptop met wondows 8 er op terwijl windows 8 meer voor touche screen is.dus een laptop is uit deze tijd. ik houd het windows 7 al heb ik windows 8 voor nog geen 30 euro in de kast liggen.het start sneller op dat klopt maar dat doet elke windows waar nog niks op wil.tis geld klopperij volgende maand komt er windows 9 en zo gaat microsoft maar door en de burger koopt het wel
20-11-2012, 08:42 door Anoniem
Door Zipper306:
Door Skizmo: Heel veel mensen worstelen met de werking van W8.

Onzin,

Windows 8 werkt hier probleemloos !!

Geen onzin, dat het bij jou goed gaat zegt niks over de situatie bij anderen.
20-11-2012, 09:07 door Rasalom
Door Fabian76: Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die nog steeds...
En daar gaan we weer. Als je een touch interface op de desktop niet logisch vind moet je wel tegen verandering zijn. Dat je bijvoorbeeld voor het verwijderen van een tegel het hele scherm over moet schuiven met je muis is tenslotte het summum van ergonomie.

Dat je hacks moet uitvoeren om die onzinnige doorzichtigheid van je taskbar uit te zetten, dat is een teken dat je tegen verandering bent. In Windows 7 was dat gewoon een vinkje, maar dat was te traditioneel. Geen keuze is veel moderner.

Dat je je vensterranden op zwart wil instellen, is ook een teken dat je tegen verandering bent. Daarom zorgt Microsoft er dan voor dat de tekst en minimize en maximize button op je scherm onzichtbaar worden. Dat zal ze leren die dino's. Wit is ook niet zo handig, want dan wordt de taskbar weer zo goed als onleesbaar. Microsoft moet keuzevrijheid wel een beetje tegengaan natuurlijk.

Het RDF is sterk in Windows 8, zoveel is wel duidelijk. Geef ze mooie glimmende tegeltjes, en ze kunnen de tekortkomingen al niet meer zien. Hozanna, hozanna, prijs den Ballmer in den Redmond hoge.
20-11-2012, 12:15 door Anoniem
Door Anoniem: volgende maand komt er windows 9 en zo gaat microsoft maar door en de burger koopt het wel

Volgende maand alweer windows 9? Ben benieuwd!

Nee ff serieus, ik gebruik zelf ook al een tijdje windows 8 op mijn wat verouderde compaq cq60 laptop, en heb nergens last van, drivers en alles werd gewoon meegeïnstalleerd, terwijl ik ze onder windows 7 handmatig moest downloaden en installeren.
Ik ben ook nog geen software tegen gekomen die niet werkt onder windows 8, en anders is het gewoon ff wachten op een update.
21-11-2012, 02:52 door Anoniem
Uhh....ging het topic niet over Avira?
21-11-2012, 21:26 door Anoniem
Door Anoniem: Uhh....ging het topic niet over Avira?

Inderdaad, mijne Watson, inderdaad. Uiterst correct geconstateerd. Daar GING het over...
Totdat er iemand over grijze Windows 95/98 balken begon, hahahahaha !!
Nu gaat het eigenlijk nergens meer over. ;-)
22-11-2012, 07:37 door Anoniem
Misschien geen overdreven optie om eerst eens wat na te lezen over Win8.
En dit even over de pc laten lopen dan raak je al een eind dacht ik.
Ik had ook geen problemen met Win8 te installeren.
Uiteraard gaat het tegenwoordig allemaal wel wat snel met de O.S. systemen die mekaar bijna 'jaarlijks' opvolgen.
Of de 'gewone mens' die zijn/haar pc alleen maar gebruikt om wat zoekwerk te doen op het net wat te chatten of wat (A)sociale netwerken te gebruiken en af en toe een word documentje te schrijven dit gaan blijven volgen lijkt mij sterk.
En zoals iemand al eerder schreef hebben die van Avira goed zitten slapen ...

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-8/upgrade-to-windows-8
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.