De Rabobank zal in 2016 voor alle klanten een persoonlijke omgeving voor internetbankieren lanceren, waarbij er geen onderscheid meer tussen internet- of mobielbankieren is. Op dit moment test een aantal klanten van de Rabobank een eerste concept van de nieuwe online omgeving.
Stapsgewijs wordt dit uitgebreid naar meer klanten en meer gebruiksmogelijkheden. De meningen en ervaringen van deze klanten wil de bank naar eigen zeggen gebruiken om de dienstverlening en online-services te verbeteren. Naast een volledig nieuw ontwerp en een andere manier van navigeren wordt de nieuwe online omgeving veel persoonlijker.
In de eerste fase van dit concept, die voornamelijk door ZZP'ers wordt getest, is het mogelijk om een eigen naam aan de rekening te geven en daar ook een afbeelding bij te plaatsen, geld over te maken en met één druk op de knop contact te zoeken met een medewerker via chat of e-mail. Ook wordt direct de naam en foto van die medewerker getoond, zo laat de bank weten.
Tijdens de proefperiode, die tot eind van het jaar duurt, wordt het concept in verschillende fases getest en ontwikkeld. Als de verschillende pilotfases zijn afgerond, wordt de nieuwe omgeving aan alle klanten beschikbaar gesteld. In eerste instantie alleen voor klanten die mobielbankieren. De verwachting is dat dit eind 2014 zal zijn. Daarna zal de huidige internetbankieromgeving aangepast worden. Uiteindelijk zullen alle klanten in 2016 over één persoonlijke online bankomgeving voor alle financiële zaken beschikken.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.