Een partner van de Amerikaanse telecomgigant AT&T heeft zonder toestemming klantgegevens van het bedrijf gebruikt voor het unlocken van telefoons, zo heeft de telecomprovider laten weten. Deze week maakte AT&T melding van het incident, dat tussen 9 en 21 april van dit jaar plaatsvond.
Hoeveel klanten er zijn getroffen laat de telecomprovider niet weten. De melding die AT&T maakte werd bij de staat van Californië ingediend. Die stelt dat datalekken waar bij meer dan 500 klanten in Californië zijn betrokken moeten worden gemeld. Volgens de melding zouden werknemers van een partner het privacy- en beveiligingsbeleid van AT&T hebben geschonden door zonder toestemming de gegevens van klanten te hebben benaderd.
Het zou mogelijk gaan om social security nummers en geboortedatum. Waarschijnlijk werden de accountgegevens opgevraagd om codes bij AT&T op te vragen die voor het unlocken van telefoons werden gebruikt. Door het unlocken van de telefoon kan die ook op het netwerk van andere telecomaanbieders worden gebruikt. Getroffen klanten kunnen een jaar lang kosteloos hun krediet op fraude laten monitoren. Daarnaast krijgen klanten het advies om de code voor hun account te wijzigen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.