Hij merkt op dat het upgraden naar de meest recente versie verschillende voordelen heeft
Maar niet voor 43% van de OS X gebruikers !- Ms biedt alleen de nieuwste Skype versie aan op de eigen site
- ! Minimale OS X vereiste is de laatste versie 10.9 ! (10.10 is er nog niet)
- Market share omrekensommetje, 56% van Mac gebruikers zit op 10.9 Mavericks
Ms kiest er dus voor
- 'Support' voor 43% van de Mac gebruikers te laten vallen
- Alleen 10.9 versie aan te bieden op de site, versie 6.18
Keuze Mac gebruikers- Heb je een oudere Skype en laat je automatisch je beltegoed opwaarderen?
Zet dat dan maar snel stil, je betaalt anders immers voor een dienst die niet geleverd wordt.
- Op zoek gaan naar een andere OS X Skype versie die nog wel ondersteund wordt maar niet door Ms op de site wordt geadverteerd.
Om je de downloadsites te besparen die stiekem Adware aan software toevoegen. Tip staat in de reacties onder de link gegeven alsook de inzage in de redenen waarom zoveel Mac gebruikers bewust op oude versies zijn blijven steken sinds de overname door Ms. Los van de syteemvereisten nog die Ms stelde na upgrades.
Het toevoegen van nieuwe ongewenste functionaliteit zorgde bij veel (Mac) gebruikers voor een slechter werkend programma, met een omgekeerd effect, als upgrades niet goed werken is er geen reden om te upgraden en blijven terecht veel gebruikers op oude versies hangen.
http://www.macrumors.com/2014/06/21/microsoft-dropping-support-older-skype-mac/
Kom je toch nog op de site van Skype uit, een verborgen maar werkende download link.
- Experimenteren / tweaken?
Verschillen tussen 10.8 en 10.9 vereisten zijn voor Apple hardware niet zo groot, reden om aan te nemen dat Ms dit misschien alleen maar met definitie vereisten in de code forceert?
Vlugge test leerde dat een kleine verlagende aanpassing in de minimum OS string
(<key>LSMinimumSystemVersion</key>
<string>10.9</string>) niet werkte, app crash voordat het opent. Tweaktechniek voor gevorderden dus.
- Op zoek gaan naar een goed ander software alternatief om goedkoop te kunnen bellen naar het buitenland.
Blijvend lastig 'huwelijk' : Apple en Microsoft- dat wederzijdse support nogal eens wat achter loopt op de eigen support is te begrijpen.
- Beperktere support soms ook nog wel al wordt dit met gemengde gevoelens ontvangen onder gebruikers
Het lijkt er wel een beetje op dat Ms een zeer ruim voorschot neemt in het verkleinen van de support definitie. Ook een manier om je
(zelf veroorzaakte?) problemen op te lossen.
- Os X versies die nota bene wel nog door Apple nog worden ondersteund niet meer supporten
- Nog werkende ondersteunde software versie's zelf niet meer aanbieden en impliciet gebruikers doorverwijzen naar onveilige downloadsites op het internet
(tenzij je net toevallig de juiste link nog weet te vinden).
- Ook automatisch betalende gebruikers met beltegoeden voor het blok zetten.
Doorlopende beltegoed upgrade? Zet die dan maar gauw stop en hou deze deze na deactivatie goed in de gaten of deze ook gedeactiveerd blijft.
Tot slot de werkelijk onbegrijpelijke support policy spagaat- Nieuwste Skype versie wordt met minimale systeemvereisten nog wel ondersteund voor
Windows XP!
Dan kan het update beleid in ieder geval
niet overtuigend over security beleid gaan.
- Voor Windows dus nog een operating systeem supporten waar je zelf al geen support meer voor geeft!
Voor Mac alleen het nieuwste OS X supporten ruim de Apple support policy negerend
(dus dat niet eens volgend).
Vertalend naar windows, ten overvloede, lees dus zoiets als: minimale systeemvereiste windows 8.
Zou je het pikken met je supported en goed draaiende windows 7, of Vista? Denk het niet.
En terecht!
Dan kan het 'alleen nog maar' over andere dingen gaan.
Ms verkoopt geen Mac's, dat belang kan het dan niet zijn. Hoop op overstap naar pc win8 machines? Ligt niet in de verwachting, maar wat is het dan wel?
It just doesn't make sense at all.
ps. info stond min of meer al klaar voor een zelfstandige forumbijdrage, nu maar als reactie hier.