image

Nederlandse bedrijven zeer actief op sociale media

maandag 30 juni 2014, 11:56 door Redactie, 1 reacties

Nederlandse bedrijven maken in toenemende mate gebruik van sociale media, zoals Twitter, Facebook en LinkedIn, zo laat het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag weten. Sociale netwerken zijn onder bedrijven de populairste vorm van sociale media.

Vorig jaar had 46 procent een account bij een netwerk zoals Facebook of LinkedIn. Verder bleek dat 27 procent van de bedrijven in Nederland blogs of microblogs, zoals Twitter, gebruikt. In de EU maakte gemiddeld slechts 10 procent van de bedrijven gebruik van Twitter of soortgelijke media.

Naast het gebruik van microblogs zoals Twitter, was het plaatsen van filmpjes en foto’s op websites als YouTube populair (23 procent). Wiki’s werden minder vaak gebruikt (7 procent). In 2013 is het gebruik van alle vormen van sociale media onder de bedrijven in Nederland toegenomen.

Zowel in Nederland (76 procent) als in de EU gebruikten de meeste bedrijven sociale media om het imago van het bedrijf te ontwikkelen en voor marketing van producten. Verder heeft één op de drie bedrijven (36 procent) een formeel beleid vastgelegd voor het gebruik van sociale media. Er is bijvoorbeeld vastgelegd dat niet iedere medewerker ‘namens’ het bedrijf berichten op sociale media plaatst. In 2012 was dit nog één op de vier bedrijven.

Image

Reacties (1)
30-06-2014, 13:55 door Anoniem
Ik ben benieuwd naar onderzoeken wat sociale media werkelijk oplevert & onder welke omstandigheden het wat oplevert.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.