De helft van de Britse consumenten wil een mobiele portemonnee als ze korting bij het gebruik ervan krijgen. Een zelfde percentage wil via de smartphone betalen als hun zorgen over de veiligheid worden weggenomen. Dat blijkt uit onderzoek van ICM Research onder 2.000 Britten. Hoewel er nog maar weinig winkels mobiel betalen ondersteunen, zou 34% de dagelijkse boodschappen hier nu al mee willen betalen.
Om de smartphone als mobiele portemonnee te gebruiken zien de gebruikers graag extra beveiligingsmaatregelen tegemoet. Zo wil 56% de garantie dat financiële verliezen door de bank worden gedekt. 43% wil bij elke transactie een pincode invoeren. Het op afstand uitschakelen van de portemonnee wordt door 40% gewenst.
Ook een dagelijkse limiet op uitgaven (34%), gezichtsherkenning (33%) en stemherkenning (24%) worden als acceptabele beveiligingsmaatregelen gezien.
Contracten
Naast het ondersteunen van mobiel betalen door winkels, blijkt dat veel smartphones nog niet over een Near Field Communication (NFC) beschikken, waardoor contactloos betalen nog niet mogelijk is. Een grote hindernis volgens ICM Research is dat veel consumenten aan lange contracten vastzitten en niet van plan zijn om die voor een smartphone met NFC open te breken.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.