Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

IE, Mozilla,Google chrome werken niet meer !!!!!!!!!

25-07-2014, 23:37 door matthias4, 32 reacties
Heb dus onlangs het probleem gekregen dat in normale opstart stand mijn internet niet meer werkt, het gebeurde toen ik hem heropstartte, er staat dat ik internettoegang heb maar hij doet het niet, heb al via cmd geprobeert voor ipconfig/release en te renewwen enzo op het moment werkt hij wel op veilige modus met netwerkmogelijkheden wat ik dus best raar vind...

hij geeft een probleem aan met de dns op google chrome maar heb dns op automatisch ophalen gezet bij netwerkinstellingen zowel ipadres
snap er geen hol van iemand hier die er wat van af weet en me even kan helpen, greetz
Reacties (32)
25-07-2014, 23:52 door Britec09
Had ik ook soms op mijn Mac, mijn oplossing was de router helemaal te resetten , daarna deed hij het weer als een zonnetje, al betwijfel ik of dat jou gaat helpen, ik zou zeggen dat dit een raar gevalletje is, maar als je wilt kan ik effe wat info opzoeken of het aan mijn youtube maten vragen :)
25-07-2014, 23:57 door Britec09
Door Britec09: Had ik ook soms op mijn Mac, mijn oplossing was de router helemaal te resetten , daarna deed hij het weer als een zonnetje, al betwijfel ik of dat jou gaat helpen, ik zou zeggen dat dit een raar gevalletje is, maar als je wilt kan ik effe wat info opzoeken of het aan mijn youtube maten vragen :)
en het is van belang dat je kijkt of je wel een internetadres hebt. Run ipconfig: Moet zoiets als 192.168.1.nnn zijn, anders heb je een DHCP-probleem.
25-07-2014, 23:58 door Anoniem
Door Britec09: Had ik ook soms op mijn Mac, mijn oplossing was de router helemaal te resetten , daarna deed hij het weer als een zonnetje, al betwijfel ik of dat jou gaat helpen, ik zou zeggen dat dit een raar gevalletje is, maar als je wilt kan ik effe wat info opzoeken of het aan mijn youtube maten vragen :)


Ja ben ik zometeen van plan... het enige wat ik raar vind is dat mijn Wi-Fi zonder enig probleem werkt.. het is trouwens een laptop die aangesloten is aan een kabel, vind het alleen raar dat normaal niet lukt maar veilige modus met netwerkmogelijkheden wel
26-07-2014, 00:00 door matthias4
Het geeft 2 codes aan, 192 168 1 1 en 192 168 1 2?
26-07-2014, 00:03 door matthias4
Wat ik trouwens raar vind is dat veilige modus werkt en normale modus niet, het is een laptop met een netwerkkabel dus geen wifi ....
26-07-2014, 00:09 door svenvandewege
Hallo Matthias4

Het zou kunnen dat je pc geinfecteerd is geraakt met malware die voorkomt dat je toegang tot internet hebt door middel van je browsers. In veilige modus zal deze malware niet actief zijn en kun je browsen.

Probeer het volgende:

1. Start je pc op in veilige modus met netwerk ondersteuning
2. Ga naar www.surfright.nl
3. Download hitman pro voor jou versie van windows (niet hitman pro alert)
4. Draai hitman pro en laat je computer scannen op verdachte bestanden.
5. Indien nodig registreer een gratis licensie en verwijder de gevonden malware.

Daarna

1. Start je pc op in normale modus
2. Draai hitman pro opnieuw.
3. Verwijder eventueel alle aangetroffen malware.
4. Herstart je pc.
5. Een grote kans dat de malware nu weg is en je weer internet verbinding hebt.

Mocht het niet werken, kom dan even terug op de lijn dan zoeken we verder.
26-07-2014, 09:49 door Anoniem
Heb je al geprobeert of het bezoeken van een website via een ip wel werkt, als dat zo is is er een fout met de naamomzetting.
26-07-2014, 13:44 door Ramon.C - Bijgewerkt: 26-07-2014, 14:05
Probeer eens te pingen naar google e/o andere website's via het cmd. Kijk of er uberhaupt verbinding wordt gelegd met de google server. Zo niet, dan hebben je browsers dat niet als enige. Het niet verbinden met het internet met je browsers KAN dan idd duiden op malware etc..

Scan eerst je systeem (op malware en virussen) voordat je andere handelingen gaat proberen.. Herstel de DNS cache en herstart je computer.


Of probeer:

Open het start menu --> En zoek naar ''Netwerk" --> In het lijstje staat de snelkoppeling "Netwerkverbindingen weergeven" en klik erop. --> Nu zal de explorer/venster van het netwerk configuratie worden geopend. --> Selecteer je netwerk adapter en klik met je rechtermuisknop op de juiste adapter en selecteer "Probleem vaststellen" en volg verdere instructies.
26-07-2014, 14:03 door Ramon.C - Bijgewerkt: 26-07-2014, 14:05
Andere mogelijkheden;

Open het start menu --> En zoek naar ''Netwerk" --> In het lijstje staat de snelkoppeling "Netwerkverbindingen weergeven" en klik erop. --> Nu zal de explorer/venster van het netwerk configuratie worden geopend. --> Selecteer je netwerk adapter en klik met je rechtermuisknop op de juiste adapter en selecteer "Eigenschappen" --> Als de venster "Eigenschappen van LAN-verb" is geopend, scroll naar beneden en klik op "Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4)" en druk op de knop Eigenschappen net eronder. --> Controleer of "Automatisch toewijzen van de DNS aan staat" Zo niet, pas deze aan, doe dat ook voor het verkrijgen van een DHCP lease of static IP. Herstart je computer en hopelijk werkt het.


Werkt dat niet probeer dan dit (own risk) ADMIN rechten zijn vereist!:

Open het start menu --> En zoek/open ''CMD" --> Als het CMD venster is geopend --> gebruik dan het volgende commando:
netsh winsock reset catalog (DRUK op ENTER)
netsh int ip reset reset.log hit (DRUK op ENTER)

Herstart je computer. Thats it.
26-07-2014, 17:33 door matthias4
Door Ramon.C: Probeer eens te pingen naar google e/o andere website's via het cmd. Kijk of er uberhaupt verbinding wordt gelegd met de google server. Zo niet, dan hebben je browsers dat niet als enige. Het niet verbinden met het internet met je browsers KAN dan idd duiden op malware etc..

Scan eerst je systeem (op malware en virussen) voordat je andere handelingen gaat proberen.. Herstel de DNS cache en herstart je computer.


Of probeer:

Open het start menu --> En zoek naar ''Netwerk" --> In het lijstje staat de snelkoppeling "Netwerkverbindingen weergeven" en klik erop. --> Nu zal de explorer/venster van het netwerk configuratie worden geopend. --> Selecteer je netwerk adapter en klik met je rechtermuisknop op de juiste adapter en selecteer "Probleem vaststellen" en volg verdere instructies.

Pingen naar google? ben geen computergenie...explain please. voor de rest heb ik alles geprobeert google chrome geeft trouwens aan dns probe finished no internet
26-07-2014, 17:44 door matthias4
Mensen, heb dus ALLES geprobeert en niets werkt, heb een adere pc die is aangesloten op een netwerkkabel en die werkt prima, wifi werkt ook prima... gisteren werktte de laptop aangesloten op een netwerkkabel wel nog op veilige modus met netwerkmogelijkheden, op het moment werkt hij helemaal NIET meer, geen internet dus.... terwijl er wel staat dat hij verbonden is enzo (Netwerktoegang)
26-07-2014, 17:44 door matthias4
Mensen, heb dus ALLES geprobeert en niets werkt, heb een adere pc die is aangesloten op een netwerkkabel en die werkt prima, wifi werkt ook prima... gisteren werktte de laptop aangesloten op een netwerkkabel wel nog op veilige modus met netwerkmogelijkheden, op het moment werkt hij helemaal NIET meer, geen internet dus.... terwijl er wel staat dat hij verbonden is enzo (Netwerktoegang)
26-07-2014, 18:33 door svenvandewege - Bijgewerkt: 26-07-2014, 18:34
@matthias4: Werd er door Hitman Pro nog malware aangetroffen?
even een antwoord op je ping vraag?

1. start je laptop op
2. druk op windows + r (het uitvoeren venster verschijnt)
3. typ cmd en druk op enter
4. je bent nu in een dos box, typ: ping www.google.com en druk op enter
5. Als je verbinding werkt, krijg je een melding als: antwoord van xxx.xxx.xxx.xxx. zoveel pakketten verzonden, zoveel pakketten ontvangen, zoveel pakketten verloren. Als je verbinding werkt, mogen er geen pakketten verloren gaan.

En dan nog iets.
Welke firewall gebruik je? (software matige bedoel ik) Er zijn namelijk firewalls die een instellingen hebben waardoor al het netwerk verkeer geblokt wordt. In veilige modus werkt de firewall niet. Dat zou verklaren waarom er in veilige modus wel internet was.

Laat het maar weten.

Groeten,

Sven
26-07-2014, 19:01 door matthias4
Door svenvandewege: @matthias4: Werd er door Hitman Pro nog malware aangetroffen?
even een antwoord op je ping vraag?

1. start je laptop op
2. druk op windows + r (het uitvoeren venster verschijnt)
3. typ cmd en druk op enter
4. je bent nu in een dos box, typ: ping www.google.com en druk op enter
5. Als je verbinding werkt, krijg je een melding als: antwoord van xxx.xxx.xxx.xxx. zoveel pakketten verzonden, zoveel pakketten ontvangen, zoveel pakketten verloren. Als je verbinding werkt, mogen er geen pakketten verloren gaan.

En dan nog iets.
Welke firewall gebruik je? (software matige bedoel ik) Er zijn namelijk firewalls die een instellingen hebben waardoor al het netwerk verkeer geblokt wordt. In veilige modus werkt de firewall niet. Dat zou verklaren waarom er in veilige modus wel internet was.

Laat het maar weten.

Groeten,

Sven

cmd boks zegt, ping-aanvraag can host www.google.com niet vinden, niks met pakketten ontvangen ofzo

hitman pro werkte dus een keer, in veilige modus en er werden niks van malware gevonden, ik herstartte de pc en toen werkte hitman pro niet omdat ik geen internet verbinding had (zei hitman pro) maar ik ben wel al de heletijd verbonden met internet...

veilige modus werkt nu ook niet meer, firewall is norton 360? ben niet zeker maar er is wel een optie op netwerkverkeer te blokkeren maar die staat af

greetz
26-07-2014, 19:24 door Anoniem
staat de tijd nog wel goed? Als je systeemklok van slag is.....
26-07-2014, 19:33 door svenvandewege
@matthias4: Ok probeer eens dit en kijk of het werkt:

1. start je pc op.
2. Ga naar het configuratiescherm van windows
3. Ga naar apparaatbeheer (als je dit niet ziet, moet je weergave veranderen van categoriën naar grote of kleine pictogrammen.
4. In apparaatbeheer dubbelklik op je op netwerkadapters.
5. Klik hier op alle adapters die je ziet met de rechtermuis en kies voor installatie ongedaan maken. Laat het eventuele aankruisvakje leeg.
6. Nadat je dit bij alle netwerkadapters hebt gedaan, herstart je je pc.

Je netwerkadapters zullen nu opnieuw geinstalleerd worden.

Heeft dit geholpen?

Groetjes,

Sven
26-07-2014, 19:41 door svenvandewege
@matthias4: De melding die je krijgt van het pingen betekend dat je geen verbinding naar buiten toe hebt. In hoeverre kun je wel een ander apparaat pingen? wat krijg je te zien als je dit pingt:
1. windows toets + r
2. cmd
3. ping 192.168.1.1

Als het goed is is dit je router/modem. Krijg je hier wel antwoord van?

Groetjes,

Sven
26-07-2014, 19:58 door matthias4
Door svenvandewege: @matthias4: De melding die je krijgt van het pingen betekend dat je geen verbinding naar buiten toe hebt. In hoeverre kun je wel een ander apparaat pingen? wat krijg je te zien als je dit pingt:
1. windows toets + r
2. cmd
3. ping 192.168.1.1

Als het goed is is dit je router/modem. Krijg je hier wel antwoord van?

Groetjes,

Sven


4 pakketten verzonden 4 ontvangen 0 verloren
26-07-2014, 20:04 door matthias4
4 paketten veerz, 4 ontv 0 verloren betekent dit dat ik met de router contact heb?
26-07-2014, 20:51 door svenvandewege
@matthias4: Ja dat klopt. Er is dus verbinding tussen jou computer en het modem (of de router als die nog tussen het modem en je pc zit).

Heb je nog geprobeerd om de netwerkadapters te verwijderen uit apparaat beheer om te zien of hiermee je probleem opgelost is? Ze worden namelijk opnieuw geinstalleerd nadat je je pc opnieuw opstart daarna.

Groetjes,

Sven
26-07-2014, 21:00 door matthias4
Als je hiermee bedoelt netwerkkabel, ja die heb ik al ge unplugged en terug erin gestoken, router heb ik ook namelijk al uit gezet en terug aan.

ik snap er geen hol van ik herstartte de computer en ineens werkte ie niet meer
26-07-2014, 21:37 door matthias4
Heb juist geprobeert op internet te gaan via Wi-Fi, doet hetzelfde met wifi als met kabel.

chrome geeft wel de foutcode aan dns probe finished no internet

greetz
26-07-2014, 21:37 door svenvandewege
@matthias4: Nee ik bedoelde dit met netwerkadapters verwijderen:

1. start je pc op.
2. Ga naar het configuratiescherm van windows
3. Ga naar apparaatbeheer (als je dit niet ziet, moet je weergave veranderen van categoriën naar grote of kleine pictogrammen.
4. In apparaatbeheer dubbelklik op je op netwerkadapters.
5. Klik hier op alle adapters die je ziet met de rechtermuis en kies voor installatie ongedaan maken. Laat het eventuele aankruisvakje leeg.
6. Nadat je dit bij alle netwerkadapters hebt gedaan, herstart je je pc.

Je netwerkadapters zullen nu opnieuw geinstalleerd worden.


Hopelijk is dan je verbinding weer terug.
26-07-2014, 21:43 door svenvandewege
@matthias4: Ok. dan is het niet een driver probleem denk ik.
Wat gebeurt er als je dit doet:

1. start je pc
2. ga naar internet explorer, firefox of chrome
.
3. Vul in de adresbalk dit in:
http://173.194.65.104

4. Druk op enter
5. Welke pagina wordt er nu getoond?

Groetjes,

Sven
26-07-2014, 21:56 door matthias4
Geen enkele pagina. 'Deze webpagina is niet beschikbaar' foutcode ERR_FAILED
26-07-2014, 22:11 door svenvandewege
@matthias: Ok ik ga er vanuit dat je geen typ fout hebt gemaakt met het invoeren van het bovengenoemde adres.

Wat kunnen we nu concluderen:

1. Je pc/laptop maakt verbinding met je router of modem. In iedergeval met het apparaat dat 192.168.1.1 heet.
2. Pingen naar www.google.com werkt niet.
3. Het browsen naar websites via een www adres werkt niet.
4. Het browsen naar websites doormiddel van een ip adres werkt niet. http://173.194.65.104 is namelijk google.


Volgende stap:

Je schreef eerder dat een andere laptop/pc in je huishouden wel verbinding met internet kan maken. als dit klopt, wil je dan de volgende dingen doen op beide machines (de goede en de slechte).

1. Start de machine op.
2. Druk op windows toets + r zodat je in uitvoeren komt.
3. typ: cmd en druk op enter.
4. Nu in de dosbox typ je: ipconfig /all en druk op enter.

Ik wil graag de volgende nummers van je weten:

Ip adres
Subnet masker
Standaardgateway
dsn servers

Dit kunnen meerdere nummers zijn. Schrijf ze allemaal even op en vermeld ze hier.
26-07-2014, 22:26 door matthias4
Door svenvandewege: @matthias: Ok ik ga er vanuit dat je geen typ fout hebt gemaakt met het invoeren van het bovengenoemde adres.

Wat kunnen we nu concluderen:

1. Je pc/laptop maakt verbinding met je router of modem. In iedergeval met het apparaat dat 192.168.1.1 heet.
2. Pingen naar www.google.com werkt niet.
3. Het browsen naar websites via een www adres werkt niet.
4. Het browsen naar websites doormiddel van een ip adres werkt niet. http://173.194.65.104 is namelijk google.


Volgende stap:

Je schreef eerder dat een andere laptop/pc in je huishouden wel verbinding met internet kan maken. als dit klopt, wil je dan de volgende dingen doen op beide machines (de goede en de slechte).

1. Start de machine op.
2. Druk op windows toets + r zodat je in uitvoeren komt.
3. typ: cmd en druk op enter.
4. Nu in de dosbox typ je: ipconfig /all en druk op enter.

Ik wil graag de volgende nummers van je weten:

Ip adres
Subnet masker
Standaardgateway
dsn servers
Dit kunnen meerdere nummers zijn. Schrijf ze allemaal even op en vermeld ze hier.


dit zijn de nummers van de computer die wel werkt

Ipv4 192.168.1.5
subnet 255.255.255.0
standaardgateway 192.168.1.1
dns servers 192.168.1.1


niet werkende

ipv4 192 168 1 7
subnet 255 255 255 0
standaardgateway 192 168 1 1
dns 192 168 1 1
26-07-2014, 22:48 door svenvandewege - Bijgewerkt: 26-07-2014, 23:16
@matthias4: Ok. Het ziet er uit dat je ip adres instellingen, subnetmaskers, standaardgateways en dns server instellingen kloppen. Dit kunnen we dus op het lijstje zetten van dingen die we weten.

volgende:

1. Stasrt de pc die niet werkt op.
2. Ga naar internet explorer, chrome of mozilla firefox.
3. typ in de adresbalk het volgende:
192.168.1.1 en druk op enter

Krijg je nu de pagina van je modem/router te zien of wederom een foutmelding?

Groeten,

Sven
27-07-2014, 13:28 door Ramon.C
@matthias4

Had je al geprobeerd wat sven je heeft uitgelegd? Geldt dit alleen voor het lokale IP 1.92.168.1.7? Probeer het eens met een ander IP en gebruik een ander DNS, gebruik bv de DNS van google (8.8.8.8) en kijk of dit wel lukt. Had je trouwens de instellingen al gewijzigd en getest met het aanpassen van je LAN adapter (zie vorige post)
27-07-2014, 17:59 door Anoniem
Ik had gisteren ook zoiets. Norton Internet Security was de dwarsligger. Misschien ook een probleem veroorzaakt door je firwewall/virusscanner?
27-07-2014, 18:01 door roevka - Bijgewerkt: 27-07-2014, 18:04
Bij mij was gisteren Norton Internet Security de oorzaak van zo'n zelfde probleem. Na gebruik van SYMNRT en herinstallatie was alles weer okay.
Misschien ook een probleem veroorzaakt door jouw virusscanner/firewall?
27-07-2014, 21:16 door spatieman
je zou haast zeggen dat er een IP conflict is met een ander device.
if not.
pc nieuwe eigenaar?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.