image

Beslist.nl stelt conversiepixel niet verplicht voor webwinkels

vrijdag 1 augustus 2014, 13:16 door Redactie, 9 reacties

Vergelijkingssite Beslist.nl gaat het gebruik van een conversiepixel toch niet voor alle webwinkels verplichten zoals het eerst van plan was. Met de conversiepixel stellen webwinkels Beslist.nl in staat om te registreren welke bestellingen bij de webshop zijn geplaatst.

Het gaat echter om alle orders, ook als die niet via Beslist.nl zijn binnengekomen. Grote webwinkels zoals Bol.com, Wehkamp.nl en Coolblue gaven onlangs al aan geen conversiepixel van de prijsvergelijker op hun websites te zullen plaatsen, aangezien Beslist daarmee teveel gegevens van klanten in handen zou krijgen. "Als zo’n conversiepixel voor verschillende partijen niet de oplossing is, komen we met een alternatief", zegt Beslist CEO en oprichter Kees Verpalen tegenover Webwinkel Weblog.

Doel

Verpalen stelt dat het doel is om bij alle webwinkels hetzelfde te bereiken, maar dat de grotere spelers vaak wel meer technische mogelijkheden hebben om tot zo’n doel te komen. "Ik wist vooraf ook wel dat een conversiepixel geen oplossing was voor webwinkels die alle sales langs een internationale kassa lieten gaan bijvoorbeeld. Daar moeten we dus in gesprek. Dat doen we dus ook maar we voeren ons beleid gefaseerd in", aldus de CEO.

De conversiepixel is onderdeel van het nieuwe businessmodel van Beslist, waarbij de prijsvergelijker zich op verkoopcommissies gaat richten in plaats van klikvergoedingen. De veranderingen die hiervoor nodig zijn worden van klein naar groot doorgevoerd. Voordat de grote spelers aan de beurt zijn zal hier mee worden overlegd. "En ik weet zeker dat we er dan uitkomen", zo laat Verpalen weten.

Reacties (9)
01-08-2014, 13:28 door Anoniem
De veranderingen die hiervoor nodig zijn worden van klein naar groot doorgevoerd, Voordat de grote spelers aan de beurt zijn zal hier mee worden overlegd.

Als je dus een kleine winkel bent, wordt het door je strot geduwd. Als je een grote winkel bent, dan kun je zelf beslissen wat je doet.

Als beslist.nl een ISP zou zijn en bol.com netflix, zou dit onder net neutraliteit vallen.

Nu kunnen de grote clubs oplossingen doordrukken die kleine winkels de das om doen.

Peter
01-08-2014, 14:13 door Anoniem
Goed opletten voor klanten van beslist.nl (hint: dat is niet de bezoeker cq gebruiker van de website) dan, want ze zullen nu dan maar per kikkerkooktechniek "overgehaald" gaan worden. Ik zie nog steeds niet wat je aan beslist.nl hebt, daar niet van.
01-08-2014, 15:22 door Zipper
Het is gewoon belachelijk en moest verboden bij wet worden wat beslist.nl wil. Mijn surfgedrag in kaart brengen en ook willen volgen. Nog even en alle grote bedrijven gaan dit doen. Wat betreft beslist.nl wil gaat bij mij niet meer werken.
01-08-2014, 16:01 door Reinder
Wat een vreemde formulering. Beslist.nl kan helemaal niets verplichten. Ze kunnen wel dingen vereisen van andere bedrijven waarmee zij zaken doen of een of andere vorm van contract aangaan. Er is geen wet die zegt dat webwinkels moeten doen wat beslist.nl wil dat ze doen; als een andere webwinkel simpelweg zegt "nee, ik plaats geen conversiepixel", dan kan beslist.nl alleen maar de samenwerking beëindigen maar daar houdt het bij op. Het is geen verplichting als er niet een vorm van dwang achter staat.
01-08-2014, 16:22 door Anoniem
Ik doe geen zaken met Beslist, ik weet nu waarom.
01-08-2014, 16:58 door Anoniem
Door Anoniem:
De veranderingen die hiervoor nodig zijn worden van klein naar groot doorgevoerd, Voordat de grote spelers aan de beurt zijn zal hier mee worden overlegd.

Als je dus een kleine winkel bent, wordt het door je strot geduwd. Als je een grote winkel bent, dan kun je zelf beslissen wat je doet.

Als beslist.nl een ISP zou zijn en bol.com netflix, zou dit onder net neutraliteit vallen.

Nu kunnen de grote clubs oplossingen doordrukken die kleine winkels de das om doen.

Peter

Nu lijkt het alsof je de grote winkels de schuld geeft vanwege het feit dat ze NEE zeggen tegen het idee van Beslist.nl.
Beetje rare redenering.
Beslist.nl moet het natuurlijk vooral hebben van de grote jongens, als die NEE zeggen proberen ze het bij de kleine verkopers, als die ook allemaal NEE zeggen is het snel gedaan met deze 'geniale' lege pixel strategie.
01-08-2014, 20:23 door spatieman
google v2.0 lijkt me wel
01-08-2014, 23:44 door Anoniem
Als zo’n conversiepixel voor verschillende partijen niet de oplossing is...
Ehhh, de oplossing voor welk probleem ook al weer?
30-08-2014, 11:19 door Anoniem
Het is heel simpel, indien beslist dit wenst dan zal iedere webwinkel naar een andere vergelijker over moeten stappen. Ik ga geen pixel installeren om beslist goude informatie te geven. Ik kan dit vind ik ten eerste al niet aan mijn klanten verkopen. Beslist heeft niets te maken met wat mijn omzet is en hoeveel orders ik per dag wegzet. Ik zeg dag beslist ik ga wel naar een ander.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.