Vergelijkingssite Beslist.nl gaat het gebruik van een conversiepixel toch niet voor alle webwinkels verplichten zoals het eerst van plan was. Met de conversiepixel stellen webwinkels Beslist.nl in staat om te registreren welke bestellingen bij de webshop zijn geplaatst.
Het gaat echter om alle orders, ook als die niet via Beslist.nl zijn binnengekomen. Grote webwinkels zoals Bol.com, Wehkamp.nl en Coolblue gaven onlangs al aan geen conversiepixel van de prijsvergelijker op hun websites te zullen plaatsen, aangezien Beslist daarmee teveel gegevens van klanten in handen zou krijgen. "Als zo’n conversiepixel voor verschillende partijen niet de oplossing is, komen we met een alternatief", zegt Beslist CEO en oprichter Kees Verpalen tegenover Webwinkel Weblog.
Verpalen stelt dat het doel is om bij alle webwinkels hetzelfde te bereiken, maar dat de grotere spelers vaak wel meer technische mogelijkheden hebben om tot zo’n doel te komen. "Ik wist vooraf ook wel dat een conversiepixel geen oplossing was voor webwinkels die alle sales langs een internationale kassa lieten gaan bijvoorbeeld. Daar moeten we dus in gesprek. Dat doen we dus ook maar we voeren ons beleid gefaseerd in", aldus de CEO.
De conversiepixel is onderdeel van het nieuwe businessmodel van Beslist, waarbij de prijsvergelijker zich op verkoopcommissies gaat richten in plaats van klikvergoedingen. De veranderingen die hiervoor nodig zijn worden van klein naar groot doorgevoerd. Voordat de grote spelers aan de beurt zijn zal hier mee worden overlegd. "En ik weet zeker dat we er dan uitkomen", zo laat Verpalen weten.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.