Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Email gekregen van Better Business Bureau.

23-01-2013, 19:26 door Anoniem, 5 reacties
Hallo mensen ik heb net een bericht ontvangen van ene Better Business Bureau.
Hier onder is de mail Het verbaast me wel dat die gewoon op het alfabet Emails stuurt dit kan ik toch niet vertrouwen?
FW: Case - 814274251?

Acties

Better Business Bureau (Donnell_Queen@newyork.bbb.org)
Toevoegen aan contactpersonen
Bijlage
17:39
Aan: damianeickhoff@live.nl, damianmulder.1998@live.nl, damianpsp@live.nl, daminad@live.nl, damion_voetbal@live.nl, damonkeane1995@live.nl, damy_theunis@live.nl, dan-xxx@live.nl, dancingbanana@live.nl, danebakker@live.nl, dani-dcs@live.nl, dani070702@live.nl, danidonker@live.nl, daniel.214@live.nl
Afbeelding van Better Business Bureau
Van: Better Business Bureau (Donnell_Queen@newyork.bbb.org) Microsoft SmartScreen heeft dit bericht gemarkeerd als ongewenst.
Verzonden: woensdag 23 januari 2013 17:39:02
Aan: damianeickhoff@live.nl; damianmulder.1998@live.nl; damianpsp@live.nl; daminad@live.nl; damion_voetbal@live.nl; damonkeane1995@live.nl; damy_theunis@live.nl; dan-xxx@live.nl; dancingbanana@live.nl; danebakker@live.nl; dani-dcs@live.nl; dani070702@live.nl; danidonker@live.nl; daniel.214@live.nl

Bijlagen: 1 bijlage | Alles downloaden als zip (99,9 kB)
Case814274251.zip (99,9 kB)


814274251

The Better Business Bureau has received the above-referenced complaint from one of your customers regarding their dealings with you. The details of the consumer's concern are included on the reverse. Please review this matter and advise us of your position.

As a neutral third party, the Better Business Bureau can help to resolve the matter. Often complaints are a result of misunderstandings a company wants to know about and correct.

In the interest of time and good customer relations, please provide the BBB with written verification of your position in this matter by January 25, 2013. Your prompt response will allow BBB to be of service to you and your customer in reaching a mutually agreeable resolution. Please inform us if you have contacted your customer directly and already resolved this matter.

The Better Business Bureau develops and maintains Reliability Reports on companies across the United States and Canada . This information is available to the public and is frequently used by potential customers. Your cooperation in responding to this complaint becomes a permanent part of your file with the Better Business Bureau. Failure to promptly give attention to this matter may be reflected in the report we give to consumers about your company.

We encourage you to print this complaint (attached file), answer the questions and respond to us.

We look forward to your prompt attention to this matter.

Sincerely,

BBB Serving Metropolitan New York, Long Island and the Mid-Hudson Region
Reacties (5)
24-01-2013, 09:53 door Ler0y JenKins
Klik bij het mailtje op "Verwijderen"

Spam-email. Ik typte bij Google al "Better Business" in en er stond bovenaan al:
"Better Business Bureau Netherlands Spam"

Bijlage? Niet openen, 99,9% kans dat deze schadelijke malware bevat.
24-01-2013, 10:17 door SirDice
Please review this matter and advise us of your position.
We refer you to the reply given in the case of Arkell v. Pressdram.

As a neutral third party, the Better Business Bureau can help to resolve the matter.
Ja ja.. Maar dan moet je wel eerst even XXXX dollar overmaken... En dan gaan zij een niet-bestaand issue voor je oplossen...
24-01-2013, 10:21 door yobi
De mensen zullen het niet leuk vinden, hun mailadres hier terug te vinden.

Advies ontvang alleen mail van bekende adressen en laat de rest na 10 dagen verwijderen.
24-01-2013, 12:09 door Spiff has left the building
Door yobi:
De mensen zullen het niet leuk vinden, hun mailadres hier terug te vinden.
Dat was het eerste dat ik dacht toen ik die post van de topicstarter zag.
Hopelijk zijn al die vermelde adressen nep-adressen. Zijn het echte adressen van gewone gebruikers, dan is het vervelend dat die hier nu allemaal open zichtbaar neergezet zijn.
Is topicstarters eigen adres een van de vermelde adressen, dan is het uiteraard eveneens niet snugger dat dat hier open neergezet is. Potentieel een opmaat voor nog meer spam.
En topicstarter heeft het bericht oningelogd gepost, dus heeft geen mogelijkheid het bericht nog aan te passen en die adressen te verwijderen.
Wat moet ik hier verder nou nog van zeggen!
24-01-2013, 12:39 door Anoniem
Even headers bekijken. Dat is sowieso de eerste stap bij rare emails, en behoort een basisvaardigheid te zijn. Maargoed, de meeste mensen krijgen het nog niet eens voorelkaar een behoorlijk emailtje danwel een net antwoord te schrijven.

Verder, het "better business bureau" is een legitieme amerikaanse tent maar niet actief daarbuiten. Dat moet dus al te denken geven al is het je te vergeven als je dat niet weet. Is wel weer redelijk snel achter te komen. Dat staat er in dit geval direct al onder: Alleen actief in New York.

Maar stel nou he, stel nou dat dit echt zou kunnen zijn: Vervolgens hebben deze alleen-in-New-York-actievelingen een "klacht" van een van jouw "klanten", waar ze je wel mee willen helpen, de oh zo hulpvaardige arbitranten.

Dan moet je jezelf toch even snel deze vraag stellen, beste vraagsteller: Heb je klanten in New York? Heb je zelfs maar een bedrijf? Achter een @live.com adres? Hallo? Nou dan.

En een op alfabet massief-geCCde mailing over een "klacht"? Wat denk je zelf, hee? Hoe zou jij dat doen, discreet een klacht afhandelen? Moet je dat nou echt nog vragen?

Kennelijk wel. Nou goed, bij deze je antwoord.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.