image

Ex-werknemer Telfort pleegt 0900-fraude bij klanten

dinsdag 5 augustus 2014, 14:20 door Redactie, 6 reacties

Een oud-medewerker van telecomaanbieder Telfort heeft bij klanten met 0900-nummers gefraudeerd, waardoor er ten onrechte bedragen in rekening werden gebracht. "Onlangs is er fraude door een malafide exploitant van 0900-nummers aan het licht gekomen. Hierdoor is van een gering aantal klanten een klein bedrag afgeschreven voor telefoongesprekken met de volgende nummers: 0900-5500400 of 0909-1291299", aldus een verklaring op het forum van Telfort.

Uit nader onderzoek zou naar voren zijn gekomen dat een oud-medewerker de fraude heeft gepleegd. Een woordvoerder laat tegenover Security.NL weten dat de veroorzaakte schade minder dan 20.000 euro bedraagt. Hoe de fraude tot stand kwam, om hoeveel slachtoffers het gaat en hoe lang de fraude kon plaatsvinden wil de woordvoerder in belang van het onderzoek niet zeggen.

Op het forum van Telfort klagen klanten dat het ruim drie maanden heeft geduurd voordat Telfort met een officiële reactie kwam. Daarop laat de woordvoerder weten dat het leggen van een verband tussen de verschillende klachten de nodige tijd in beslag nam. Inmiddels heeft de telecomaanbieder aangifte bij de politie gedaan. Alle getroffen klanten worden schadeloos gesteld en zullen binnenkort een bericht ontvangen wanneer het ten onrechte afgeschreven bedrag wordt teruggestort.

Reacties (6)
05-08-2014, 15:11 door Anoniem
Alleen maar hun geld terug!? Telfort had dit kunnen en moeten voorkomen door beter toezicht op de eigen medewerkers en systemen.Ik vindt dat Telfort hier ook imaterieele schade moet vergoeden,nl. het onveiligheidsgevoel onder de getroffen klanten.Voor mijzelf ex-klant een reden temeer om voorlopig niet meer naar Telfort terug te keren.Destijds prepaid klant en er verdween regelmatig beltegoed terwijl ik niet had gebeld,ge-sms-t,geinternet en ook geen games,ringrones o.i.d. had besteld.
07-08-2014, 14:52 door Anoniem
Nalatigheid maakt medeplichtig.
13-08-2014, 09:43 door Anoniem
Zojuist berichten gelezen dat klanten een nieuwe modem hebben gekregen...
Lekke hardware?!?
13-08-2014, 09:49 door Anoniem
link naar het bericht vergeten:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=97220&sid=3a31969175515e4c3890a61caca29dbf&start=20
20-08-2014, 22:39 door Anoniem
Hedenmiddag via de post een brief ontvangen dat de ten onrechte afgeschreven bedragen door telfort terug worden gestort op mijn rekening. Maanden geleden werd mij gevraagd aangifte te doen hetgeen ik niet gedaan heb. Was dus verrast dat telfort dit bericht stuurde.

20 augustus 2014'

Willem
05-05-2015, 14:49 door Anoniem
Op de factuur van 2 maart 2015 staat dat er 2x 20 minuten gebeld is naar 0909-1291299. Dit nummer heb ik niet gebeld. Kan dit alleen van Telfort zijn?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.