image

Afmeldlink e-mail blijft grootste bron van ergernis

maandag 28 januari 2013, 13:33 door Redactie, 6 reacties

Niet-werkende afmeldlinks in advertentiemailings zijn net als vorig jaar nog altijd de grootste bron van ergernis bij consumenten. Het aantal klachten van consumenten over online advertenties steeg vorig jaar met 50%, aldus de DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association). Volgens de branchevereniging van de direct marketing industrie gingen de meeste klachten over afmeldhyperlinks.

Overige klachten gingen vooral over het onrechtmatig gebruik van contactgegevens (data) aan derden. De klachten kwamen binnen bij het Privacy Waarborg Klachtenloket, wat door de marketingbedrijven zelf is opgezet. Het is geen wettelijke toezichthouder.

"Doordat de consument meer inzicht heeft in zijn rechten op het gebied van marketing, is hij zich er ook meer van bewust bij welke instanties zijn klacht kan worden ingediend", zo laat de DDMA weten.

Reacties (6)
28-01-2013, 13:47 door Preddie
Het feit dat je zelf op een link moet gaan klikken kan misschien vervelend zijn maar er zijn organisaties die het nog irritanter aanpakken. Als voorbeeld pak ik even certified secure waar je in moet loggen alvorens je af melden, niet echt klant vriendelijk.....dus Frank doe er wat aan ;)
28-01-2013, 13:52 door Anoniem
Ik heb vaak het idee als je wilt afmelden dat je 10x zoveel terug krijgt...
28-01-2013, 13:58 door Anoniem
Behalve dat - die afmeldlinks bevatten meestal ook het e-mail adres waar de mail naar toe gestuurd is. Op die manier kan je als spammer dus makkelijk nagaan of zo'n e-mail adres ook echt gelezen wordt: iedereen die op de link klinkt heeft deze ook echt ontvangen en valideert daarmee dus de 'echtheid' van het e-mail adres...
28-01-2013, 15:07 door Anoniem
Niet iedereen heeft in de gaten dat de sociale media allemaal advertentieplatforms zijn. Ze verschillen niet zo heel veel van de folders die je iedere week in de bus krijgt, behalve dan dat ze je gegevens afgrazen en verkopen aan adverteerders, die je daarmee "aanbiedingen op maat" proberen te doen. Zonder irritante advertenties geen sociale media.
28-01-2013, 17:23 door Earl Grey
Door Anoniem: Behalve dat - die afmeldlinks bevatten meestal ook het e-mail adres waar de mail naar toe gestuurd is. Op die manier kan je als spammer dus makkelijk nagaan of zo'n e-mail adres ook echt gelezen wordt: iedereen die op de link klinkt heeft deze ook echt ontvangen en valideert daarmee dus de 'echtheid' van het e-mail adres...

Deels ben ik het met je eens. Echter een e-mailadres valideren heb je zo gedaan. Na 1 keer versturen weet je genoeg. Dat hoef je echt niet zelf te bevestigen met een afmeldlink :)

Voor spammers gaat het slechts om 1 ding. Zijn verzending naar een werkend adres versturen. Of je het nou leest of niet.
28-01-2013, 19:05 door Anoniem
Klachten sturen naar http://spamklacht.nl, niet naar het zootje spammers zelf.

Security.nl kan zich beter niet laten misbruiken als spreekbuis voor de spammers.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.