De grootste online ticketverkoper ter wereld gaat de captchas op de website vervangen door advertentie-captchas. Captchas (completely automated public Turingtest to tell computers and humans apart) werden op de website van Ticketmaster gebruikt om bots te weren die werden ingezet door partijen die op grote schaal en volautomatisch tickets probeerden te kopen.
Die tickets werden dan weer tegen hogere prijzen doorverkocht. Op het eigen weblog laat Ticketmaster weten dat de captchas effectief waren in het identificeren en "vertragen" van bots op de website. Toch zouden ze door veel fans als hinderlijk worden ervaren. "Het afgelopen jaar hebben we gewerkt aan en gezocht naar een betere, meer gebruiksvriendelijke optie die nog steeds veilig en lastig voor bots is", zegt vicepresident Kip Levin.
Advertentie
In de mobiele app zijn captchas helemaal verdwenen. Zodra gebruikers die installeren kan het systeem van de kaartjesverkoper, als gebruikers hier toestemming voor hebben gegeven, automatisch de gebruiker authenticeren. Voor de website is een andere oplossing geïmplementeerd, waarbij gebruikers woorden of in sommige gevallen een zin van een advertentie moeten invoeren.
Deze oplossing is afkomstig van Solve Media en lijkt vooral voor adverteerders interessant te zijn. De oplossing zou "banner blindheid" moeten voorkomen en ervoor zorgen dat consumenten de merkboodschap meekrijgen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.