Het keurmerk van Norton geeft Amerikaanse consumenten het meeste vertrouwen als ze online iets aanschaffen, zo blijkt uit onderzoek onder 2500 mensen. Het onderzoek werd door het Baymard Institute via Google Consumer Surveys uitgevoerd. Van de 2510 deelnemers gaven 1286 mensen een antwoord over welk keurmerk ze het meest vertrouwen.
Norton gaf 35,6% van de consumenten het meeste vertrouwen, gevolgd door McAfee (22,9%) en TRUSTe (13,2%). Volgens Baymard gaat het niet om de echte veiligheid van de website, aangezien consumenten weinig tot geen kennis van TSL/SSL encryptie hebben, of op wat voor manier informatie wordt verstuurd.
Perceptie
Het gaat bij de meeste gebruikers om de veiligheidsperceptie. Daarom werden in het onderzoek zowel 'Trust' zegels als SSL zegels meegenomen. De nummer twee, drie en vier keurmerken zijn alleen 'Trust' zegels en zeggen in principe niets over de technische veiligheid van de website, terwijl SSL zegels weergeven dat er een versleutelde verbinding tussen bezoeker en website wordt opgezet.
Volgens Baymard laat dit wederom zien dat de veiligheidsperceptie het belangrijkste is voor de doorsnee gebruiker, en niet de aanwezige technische veiligheid.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.